Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път…
На 20 февруари откриваме тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“. Тунелът е уникално съоръжение, той е най-дългият тунел в България, строен по най-модерни технологии, съоръжен с всички системи за защита – за интелигентно управление на трафика, за контрол на достъпа. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков в предаването „Денят започва“ по БНТ.
Той обясни, че тунелът е съоръжен с модерни системи за осигуряване на безопасността на пътуващите, включително с евакуационни изходи, с много модерна вентилационна система в случай на инциденти вътре в тунела. Изградена е система за известяване, която позволява чрез SOS кабели, свързани с мобилните оператори, да се подават сигнали за опасност, има и модерни системи за пожароизвестяване и за видео- и аудиозапис. „Гарантирали сме безопасността. В непосредствена близост до тунела е изградена и хеликоптерна площадка за аварийно-спасителни дейности“, посочи министър Андрей Цеков.
Изградени са и сложни съоръжения преди и след тунела. Самият тунел е строен по австрийски модел – това е нов технологичен метод, при който скалната маса над тунелните тръби се интегрира като елемент от конструкцията на тунела, каза още той.
По думите му това е сложно съоръжение, което запълва част от липсващия ни коридор с Гърция. Предстои голямата предизвикателство – доизграждането на коридора източно от Кресненското дефиле, отбеляза Андрей Цеков.
Важно е България да има нормална свързаност между румънската и гръцката граница, т.е. пълноценни коридори, които да провеждат движението на пътници, стоки и суровини в посока юг – север, посочи министърът на регионалното развитие и благоустройството.
Андрей Цеков подчерта, че е осигурен фронт за работа по всички важни стратегически проекти. Миналата година беше завършен участък от магистрала „Европа“, в момента се достроява последният участък, което означава, че в края на тази година ще бъде напълно завършена, каза министърът. За магистралата Видин – Ботевград той посочи, че предстои в следващите седмици да бъде открит нов участък от 13 км между Макреш и Бела, строи се и в участъка Мездра – Ботевград, в участъка между Видин и Макреш, предстои издаването на разрешително за строеж на участъците между Бела и Монтана.
„От март ще започне активното строителство по Русе – Бяла, за което издадохме разрешение за строеж и открихме строителната площадка миналата година“, припомни министърът. По автомагистрала „Хемус“ ще бъде подновено строителството по участъците от едно до три до Плевен. Към средата на годината очакваме да имаме разрешителни и аз участъците между Плевен и Велико Търново и там да се възобнови строителството, каза Андрей Цеков.
Той коментира и промените в ЕГН-то на Мартин Божанов – Нотариуса. „Недопустимо е човек да има две действащи ЕГН-та, но може да го промени – законът дава такава възможност. Две са основанията – сгрешена дата на раждане или сгрешен пол. Прави се корекция и се получава ново ЕГН, не второ.
„За случая с Мартин Божанов – Нотариуса вътрешната проверка е показала, че е роден на 21 март 1973 г., тогава не сме имали ЕГН-та. Съобщението за акта за раждане е изпратено в общината на 22 март, по някаква причина някой му е дал ЕГН с 22 март. Това ЕГН съществува до 1999 г., когато е инициирана промяна, за да бъде отразена коректната дата, записана в акта за раждане. Това са фактите, свързани с Божанов“, уточни министър Андрей Цеков.
Каква е вашата реакция?
Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път през 1844 г. в гр. Смирна (дн. Измир). С него е поставено началото на българския периодичен печат. На 1 април 2013-та година, 169 години след началото на първото издание на списание „Любословие”, поставяме началото на неговото онлайн издание