Досега пренареденият участък с жълти павета е около 150 кв. м и смятаме, че с необходимата технология ще приключим до средата на септември. Това каза пред журналисти заместник-кметът на София в направление „Обществено строителство“ Ангел Джоргов, който провери работата по пренареждане на жълтите павета на бул. „Цар Освободител“ в отсечката между бул. „Васил Левски“ и ул. „15 ноември“.
Пренареждането започна преди около 10 дни и от няколко дни вече се полагат и самите павета, каза Джоргов и допълни, че пътната основа е била изпитана за четвърти път от началото на ремонта.
По думите му на място непрекъснато има служители на Столичната община, както и на фирмата от строителния надзор, така че и строителят, и самите работници да виждат, че контролът е непрестанен. Джоргов обясни, че апелират към самия изпълнител за необходимия брой технически ръководители и бригадир, които също да упражняват контрол.
Днес нарушения не са установени. Въпреки това, за да не се стигна до ситуация като миналата година и отново пренареждане на паветата, общината ще проверява този участък и пренареждането всеки ден.
Зам.-кметът допълни, че на първо място е спазването на утвърдената технология – сортирани павета, малки фуги, допълнителни профили, които се използват. Заместник-кметът поясни, че са искали да използват и допълнителна емулсия, която е изпробвана на опитния участък, но не е било разрешено, защото тя се отклонява от автентичната технология.
В тези жеги сме инструктирали да работят сутрин и вечер, защото най-важни са животът и здравето на самите работници, каза Джоргов и допълни, че има достатъчен брой хора, които да редят, и такива, които да сортират паветата.
Заместник-кметът обясни, че преди да се фугира, най-добре може да се види как са наредени паветата. За нас по-важно е качеството, а не срокът, но ще се опитаме до средата на септември да се приключи участъкът, уточни Джоргов.
Тодор Тодоров, ръководител на строителния надзор, обясни, че проверяват всеки ден наредения участък около 15:00-16:00 часа, след което дават позволение за първично фугиране с пясък. По този начин предпазваме от разместване, каза той.
На въпрос дали пясъкът може да се отмие от дъждове, Тодоров отговори, че това е първично фугиране, като след него ще има валиране на паважа и допълнително фугиране. По принцип паважните настилки изискват периодично префугиране с пясък, обясни Тодоров.