Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път…
Без технически преглед, застраховка и винетка. Камионът на Динко от Ямбол, който затвори магистрала за 14 часаКамион, натоварен със скрап, катастрофира и затвори участък от магистрала „Тракия“ за 14 часа в сряда. Собственик се оказа фирма на небезизвестния Динко Вълев. Инцидентът тепърва се разследва, но проверки показват, че не само преобърналият се камион е проблемен. Какво се знае до момента?
Без технически преглед, без застраховка, без винетка, с неплатени глоби, но с популярен собственик – “Динко от Ямбол,ловецът на бежанци”. Това е историята на камиона, който предизвика тежка катастрофа на магистрала „Тракия“ в сряда сутринта.
Отсечката от пътя между Карнобат и Ямбол беше затворена за движение в продължение на 14 часа, след като камион премина в насрещното платно, смаза мантинелите, блъсна три коли и разсипа товара си на платното – метални отпадъци за скрап. При удара са пострадали трима души. Всички те са откарани за преглед в Спешното отделение на болницата в Бургас.
От МВР в Бургас и Областното пътно управление казаха, че се разследват причините за инцидента.
Тежкотоварният автомобил е собственост на дружеството “Бозав” ЕООД. Негов собственик е Господин Вълев, по-известен като Динко от Ямбол. Той е бивш участник в няколко реалити формата и се прочу преди години с незаконните си „гонки“ и акции по „задържане“ на нелегални мигранти в Странджа.
За нарушенията, свързани с катастрофиралия камион , написаха първо във фейсбук профилите си гражданските активисти Боян Юруков и Теодор Михайлов.
Проверка на „Свободна Европа“ потвърди, че техническият преглед е изтекъл, липсва и задължителната по закон застраховка „Гражданска отговорност“, има неплатени глоби, а около бизнес дейностите на Вълев през годините има още въпросителни.
Държавната автомобилна инспекция ще проверява трябва да установи дали има пропуски в документацията, довели до катастрофата от сряда, съобщи bTV. Възможно е проверката да прерасне и в комплексна и да обхване период от една
РАЗСЛЕДВАНИЯ И АНАЛИЗИ
Без технически преглед, застраховка и винетка. Камионът на Динко от Ямбол, който затвори магистрала за 14 часа
27 юли 2023
Георги А. Ангелов
Кадър от катастрофата с камион на Динко Вълев
Камион, натоварен със скрап, катастрофира и затвори участък от магистрала „Тракия“ за 14 часа в сряда. Собственик се оказа фирма на небезизвестния Динко Вълев. Инцидентът тепърва се разследва, но проверки показват, че не само преобърналият се камион е проблемен. Какво се знае до момента?Без технически преглед, без застраховка, без винетка, с неплатени глоби, но с популярен собственик – “Динко от Ямбол, ловецът на бежанци”. Това е историята на камиона, който предизвика тежка катастрофа на магистрала „Тракия“ в сряда сутринта.
Отсечката от пътя между Карнобат и Ямбол беше затворена за движение в продължение на 14 часа, след като камион премина в насрещното платно, смаза мантинелите, блъсна три коли и разсипа товара си на платното – метални отпадъци за скрап. При удара са пострадали трима души. Всички те са откарани за преглед в Спешното отделение на болницата в Бургас.
От МВР в Бургас и Областното пътно управление казаха, че се разследват причините за инцидента.
Тежкотоварният автомобил е собственост на дружеството “Бозав” ЕООД. Негов собственик е Господин Вълев, по-известен като Динко от Ямбол. Той е бивш участник в няколко реалити формата и се прочу преди години с незаконните си „гонки“ и акции по „задържане“ на нелегални мигранти в Странджа
За нарушенията, свързани с катастрофиралия камион , написаха първо във фейсбук профилите си гражданските активисти Боян Юруков и Теодор Михайлов.
Проверка на „Свободна Европа“ потвърди, че техническият преглед е изтекъл, липсва и задължителната по закон застраховка „Гражданска отговорност“, има неплатени глоби, а около бизнес дейностите на Вълев през годините има още въпросителни.
Държавната автомобилна инспекция ще проверява трябва да установи дали има пропуски в документацията, довели до катастрофата от сряда, съобщи bTV. Възможно е проверката да прерасне и в комплексна и да обхване период от една година.
Ето цялата история.
Нарушенията и „Бозав“ ЕООД
Още в сряда Вълев призна, че камионът, на чиято кабина е изписано и името му, е негов. Собственикът излезе и със своя версия за инцидента.
„По пътя имало някакви ламарини и шофьорът спукал гума. Това ми обясни шофьорът”, каза Вълев пред бТВ. Според водача тежкотоварният автомобил е преминал мантинелата заради спукана предна лява гума.
Според Областното пътно управление обаче при сутрешната проверка на състоянието на пътя в сряда не са открити нередности или разпилени предмети.
В деня на катастрофата нямаше повече официална информация от институциите за версиите за причините за инцидента, освен че текат проверки.
Фирмата на Вълев – “Бозав” ЕООД – има разрешения за превоз на отпадъци от Регионалната инспекция по опазване на околната среда и водите (РИОСВ). В документа от 13 април 2023 г. са вписани 7 камиона. 4 от тях са в регистъра на Министерството на транспорта за компаниите, предлагащи Пътна помощ.
Номерът на катастрофиралия на магистрала „Тракия“ камион не се вижда в разпространените в сряда кадри от инцидента. От МВР казаха за Свободна Европа, че в протоколите по случая е записан номер на влекача А12**НН. Същият фигурира в разрешителното за транспорт за отпадъци на “Бозав” ЕООД
Проверката дали тежкотоварният автомобил с посочения от МВР номер има валидна застраховка показа, че към 27 юли 2023 г. такава няма. Данните са публично достъпни в сайта на Гаранционния фонд, където има база данни за валидните застраховки „Гражданска отговорност“, които са задължителни за всяко превозно средство в движение.
Техническият преглед на камиона „Волво“ е изтекъл на 10 април 2023 г., показа проверка в сайта на Изпълнителната агенция “Автомобилна администрация“. За регистрационния номер на камиона няма и винетка, компенсаторна такса или маршрутна карта, каквито са начините за плащане на тол такса, показа на свой ред и проверката в сайта на тол системата.
Според друга справка в онлайн системата Toll Pass катастрофиралият камион има съставени актове за две предходни нарушения – и двете от лятото на 2021 г. Санкциите по тях са в общ размер от 1500 лв. и не са отчетени като платени.
Каква е вашата реакция?
Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път през 1844 г. в гр. Смирна (дн. Измир). С него е поставено началото на българския периодичен печат. На 1 април 2013-та година, 169 години след началото на първото издание на списание „Любословие”, поставяме началото на неговото онлайн издание