Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път…
Вече е регламентирано заплащането на образователните медиатори и това стана с промяна в наредбата за финансиране на дейностите в образователните институции. Това се случи преди две заседания на Министерския съвет и с тази промяна вече по-устойчиво ще е заплащането на стотиците медиатори, които работят в нашата образователна система. Те досега бяха финансирани, основно на проектен принцип, тази промяна се отнася не само за училищата, но и за детските градини, каза на брифинг днес министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков.
По думите му това е една голяма промяна в образователната система, защото в рамките на различните специалисти, които се грижат за приобщаващото, за включващото образование, за работа с деца от различни рискови групи, вече се включват и образователните медиатори в официален документ. Включват се социалните работници и помощниците на учителите, като така се създава възможност за съвместна работа между образователната и социалната система, каза министър Цоков.
Той отбеляза, че тази промяна е насочена към укрепване на механизма за обхват на децата в образователните институции, защото той през тази година се пренася и за пет- и за четиригодишните деца. За да намаление процентът на отпадналите деца и ученици от образователната система, голям принос имат и ще имат образователните медиатори, а защо не и социалните работници, подчерта министър Галин Цоков.
Друг важен приоритет в работата на Министерството на образованието и науката (МОН) е свързан с иновациите и приключи обобщаването на карта, първоначално наречена съкровищница на иновациите в нашите иновативни училища. Предстои визуално да се представи по-добре и по-оперативно тази информация, за да може всеки училищен директор, учител или експерт в образованието с едно „кликване“ да види иновациите, които се реализират в съответното училище, обясни образователният министър. Той отбеляза, че целта е иновациите в българските училища да станат по-видими.
Ще има нов модул в програмата „Иновации в действие“, който ще е за създаване на пет училищни лаборатории за иновации в образователната система. Те ще бъдат в пет отделни училища, които най-добре реализират иновациите в съответната област, съобщи министър Цоков. „Целта е да се създаде пътна карта, механизъм за осъществяване на промяната в образователната организация, за да може това, което се е случило успешно в даденото училище, да може да бъде повторено и потретено в други образователни организации“, коментира още министърът.
Каква е вашата реакция?
Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път през 1844 г. в гр. Смирна (дн. Измир). С него е поставено началото на българския периодичен печат. На 1 април 2013-та година, 169 години след началото на първото издание на списание „Любословие”, поставяме началото на неговото онлайн издание