Сега четете
Ще замени ли ChatGPT търсачката на Google?

Ще замени ли ChatGPT търсачката на Google?

Няма да съм маркетолог в днешно време, ако не зачекна тази тема, затова ето на и аз ще дам моите 5 ст. по темата. Ще го направя обаче като погледна по малко по-различен начин нещата и на тази тема конкретно. Ще се опра на потребителското поведение и най-вече на техните навици, които не се променят толкова лесно, колкото и да ни се иска. Но за това след малко.

Понеже отскоро съм колумнист в www.businessnovinite.bg реших да ви споделя именно тази тема, която написах за тях. А се надяваме те да не ми се разсърдят…

И да си дойдем на темата. Темата за чатът с изкуствен интелект, обучен с огромна база от данни с езикови модели може би е една от кометираните в момента. И това е напълно нормално, защото за отрицателно време много хора започнаха да използват ChatGPT, като му намериха редица приложения в работата и хобитата си. Има и такива, на които просто им е приятно да си пишат.

Броят на хората, които са тествали този модел, разработен от Microsoft и пуснат през ноември 2022, вече наброява 173 милиона. За този период, те пуснаха няколко обновени версии, които подобриха значително и проблемите, а моделът работи и на много езици, включително и на български.

Всички тези факти логично водят до задаването на редица въпроси от хората, като част от тях са свързани с това дали няма да си загубят работата, както и до какви промени би довела тази технология. Доста хора от маркетинг и бизнес средите пък се чудят как това би афектирало тяхната работа. Едно от основните им притеснения е свързано с това, че голяма част от хората, които създават текстово съдържание ще бъдат заменени от изкуствен интелект.

Това на практика е възможно и може да стане, но един от най-важните аргументи в полза на тези хора е, че ChatGPT създава съдържание на база текстовете, с които е захранен. Това означава, че той не генерира изцяло авторско съдържание, от което следва, че текстове за сайт биха били невъзможни да получат висока оценка и ранкиране, защото това съдържание вече съществува другаде в подобен формат. Един от най-важните фактори за високо класиране в търсачката на Google е именно това – оригинално съдържание. Поради тази причина вярвам, че засега това не е проблем, който трябва да притеснява хората.

Но това отваря темата и за самата търсачка на гигантът Google и дали тя няма да бъде изместена от Chat GPT. Основният аргумент на всички тук е, че доста хора приемат чата именно като търсачка или пък задават въпроси, на които получават директен отговор, който задоволява повече потребителите. В отговор на изкуствения интелект на компанията OpenAI, самите Google пуснаха свой изкуствен интелект, който кръстиха Bard.

Той все още не работи оптимално, но нека не забравяме от колко време съществува Google и с какви данни ще могат да захранят те своя модел. А на своята конференция скоро те споделиха именно, че ще интегрират това към всеки един техен продукт, включително и търсачката им. Но това не е най-силният аргумент в полза на най-използваната търсачка в света. Най-важното нещо, което засега може да бъде най-убедителния фактор в защита на хегемона Google е свързан с един маркетингов термин наречен потребителски навик. Или тези неща, които правим от години, които са се превърнали в такава рутина, че дори не им обръщаме внимание.

Вижте и

Ако информацията по темата дотук ви е харесала, може да дочетете края на статията тук:

Ще се радвам да чуя мнението ви на тази тема. До скоро!

Николай Димов, основател на Mindblow Agency

От Nikolay Dimov Creative Director & Co-Founder at Mindblow Agency

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре