Сега четете
Министър Шишков: Служебният кабинет прави това, което другите не са направили

Министър Шишков: Служебният кабинет прави това, което другите не са направили

20 години са достатъчно загубено време за АМ „Струма“ в Кресненското дефиле

Служебният кабинет прави това, което другите не са направили. Влязохме да решаваме проблема, както с магистрала „Струма“, така и с всички останали магистрали, които за съжаление до преди девет месеца нямаха никаква ясна визия, нямаха подробни устройствени планове и разрешения за строеж, за да са цялостни трасета. Това каза пред Българското национално радио министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той напомни, че проблемът със завършването на АМ „Струма“ тлее вече 20 години. „В Кресненското дефиле доста хора загубиха живота си и първото, което никой не иска да разбере от протестиращите, е, че целият български народ иска час по скоро АМ „Струма“ да бъде построена на цяло. Това ни мотивира така, че да направим АМ „Струма“ максимално бързо по всички екологични норми“, каза още арх. Шишков.

Министърът за пореден път отбеляза, че е издадено разрешение за строеж единствено на пътния възел при Кресна, който по никакъв начин не предрешава варианта за преминаване. Пътното съоръжение е заложено и при трите предложения за строителство на оставащата за изграждане отсечка от АМ „Струма“. „Пътният възел не предрешава нещата, но той спаси процедурата по оценка за въздействие на околната среда (ОВОС) и така няма да загубим 4 години за нови изследвания. Ако някой си мисли, че можем да загубим 4 години, започвайки наново всички процедури, най-малкото е голямо отстъпление от желанието на всички хора в страната да имаме цяла магистрала“, каза арх. Шишков. Той подчерта, че пътният възел е част от одобрения ОВОС, изготвен още преди години след анализ на трите възможни варианта за строителството, потвърден и от съда. Конкретното трасе все още не е избрано, тъй като продължава анализът на екологичните мерки. „Ако се докаже, че най-екологичен е вариантът с две отделни трасета на магистралата в различните посоки ще се строи така, ако се окаже, че и двете трасета трябва да бъдат в източна посока – ще ги построим така. Единственото нещо, което е важно, и протестиращите трябва да разберат, е че процесът вече е необратим и икономисахме 4 години. 20 години са достатъчно загубено време, човешки животи, скъсани нерви на водачите. Ние трябва да изградим икономическите връзки с Гърция, за да сме по-близо и до Европа“, каза още регионалният министър.

„Служебния кабинет направи така, че да не върне процеса 4 години назад, което щеше да е факт, ако не бе предприел нищо. На кабинета се налага да работи интензивно, защото ако не бяха свършени определени неща в срок, законът е такъв, щяхме да загубим много срокове, бъдеще за магистрали и много пари. 9 месеца работим активно, правим нещо, което другите правителства не са направили“, посочи още арх. Шишков.

Той обясни, че съгласно сключените договор и анекс за строителство, на изпълнителя ще се плати само за извършените дейности по пътния възел. „Договорът е сключен на база тръжна документация, правена през 2020 г. Когато е правена тръжната документация и ОВОС-ът, тогава аз лично протест не съм чул да е имало. Единственото, което се дискутираше тогава беше вариантът с разделянето на трасета, според проучване за екологичните мерки“, припомни още министърът. Той увери, че ще се избере трасе, което отговаря и щади природата, на база екологично законодателство и след преговори с Европейската комисия. „Ако не бяхме започнали строителство на пътния възел, това означаваше магистралата да не е готова до 2029 г. и така да загубим средства и да имаме наказателна процедура“, каза той. „В момента желанието на определени хора е да се вземе политическо, а не експертно решение. А само експертите могат да покажат варианта за преминаване“, категоричен бе той

Вижте и

 

 

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре