Сега четете
КЗП уличи десетки търговци в нелоялни практики на пазара

КЗП уличи десетки търговци в нелоялни практики на пазара

Комисията за защита на потребителите уличи десетки търговци на родния пазар в нелоялни търговски практики. При проверки са констатирани още стотици нарушения.

“От 350 проверки са констатирани 370 нарушения. По-тревожното е, че около 150 са нелоялните търговски практики при големи търговци, останалите са свързани с по-леки нарушения. Нелоялните търговски практики в такъв голям обем са силно притеснителна тенденция. Това означава, че този проблем е бил пренебрегван или толериран даже в продължение на доста време“, заяви пред Българското национално радио председателят на КЗП Стоил Алипиев.

Хванатите в нарушение търговци могат да отнесат глоби до 50 хил. лева. За големите вериги обаче, където са констатираните нарушения, тази санкция няма да е от значение, посочи още Алипиев.

„Нелоялните търговски практики са един от основните проблеми на пазара. Те са проблем, защото допуснати в голям обем, упражнявани от търговци, които имат преобладаващ дял в един пазарен сегмент – 50-60%, са предпоставка за изкуствено завишаване на цени.

Упражнявани в такива големи размери, упражнявани от търговци, които имат този голям пазарен дял, те неминуемо завличат всички останали участници в пазара“.

Една стока струва толкова, колкото потребителят дава съгласие да я закупи, посочи Стоил Алипиев и добави:

„Въпросът е дали той дава съгласие в следствие на негов информиран избор или в следствие на това, че е подведен“.

Той даде примери, при които търговецът привлича хората с подвеждащи послания и промоции. Има дори случаи, при които стоката е с 20-30% по-висока от тази в конкурентни обекти.

Друга често срещана практика е търговецът да привлича клиенти с промоционални стоки, за които няма наличност. Тогава хората купуват всичко останало, което им е необходимо, въпреки цената.

Срещаме практики, които подвеждат потребителя по различни начин, например промоция „Плащаш 2, получаваш 3“. Има случая, в които стоките са така подредени, че като вземеш първата или втората, на касата се оказва, че тази стока не е в промоция, изброи председателят на КЗП.

Според него делът на големите търговски вериги на пазара на хранителни стоки е преобладаващ – със сигурност е над 50%.

Той заяви, че нямат сигнали за опити техни инспектори да бъдат „мотивирани“ от нарушителя, така че да не съставят акт.

По думите му е рано да се очакват резултати 8 дни след проверките.

Мнение
frognews
26/02/2023 09:51

Комисията за защита на потребителите уличи десетки търговци на родния пазар в нелоялни търговски практики. При проверки са констатирани още стотици нарушения.

“От 350 проверки са констатирани 370 нарушения. По-тревожното е, че около 150 са нелоялните търговски практики при големи търговци, останалите са свързани с по-леки нарушения. Нелоялните търговски практики в такъв голям обем са силно притеснителна тенденция. Това означава, че този проблем е бил пренебрегван или толериран даже в продължение на доста време“, заяви пред Българското национално радио председателят на КЗП Стоил Алипиев.

Хванатите в нарушение търговци могат да отнесат глоби до 50 хил. лева. За големите вериги обаче, където са констатираните нарушения, тази санкция няма да е от значение, посочи още Алипиев.

„Нелоялните търговски практики са един от основните проблеми на пазара. Те са проблем, защото допуснати в голям обем, упражнявани от търговци, които имат преобладаващ дял в един пазарен сегмент – 50-60%, са предпоставка за изкуствено завишаване на цени.

Упражнявани в такива големи размери, упражнявани от търговци, които имат този голям пазарен дял, те неминуемо завличат всички останали участници в пазара“.

Вижте и

Една стока струва толкова, колкото потребителят дава съгласие да я закупи, посочи Стоил Алипиев и добави:

„Въпросът е дали той дава съгласие в следствие на негов информиран избор или в следствие на това, че е подведен“.

Той даде примери, при които търговецът привлича хората с подвеждащи послания и промоции. Има дори случаи, при които стоката е с 20-30% по-висока от тази в конкурентни обекти.

Друга често срещана практика е търговецът да привлича клиенти с промоционални стоки, за които няма наличност. Тогава хората купуват всичко останало, което им е необходимо, въпреки цената.

Срещаме практики, които подвеждат потребителя по различни начин, например промоция „Плащаш 2, получаваш 3“. Има случая, в които стоките са така подредени, че като вземеш първата или втората, на касата се оказва, че тази стока не е в промоция, изброи председателят на КЗП.

Според него делът на големите търговски вериги на пазара на хранителни стоки е преобладаващ – със сигурност е над 50%.

Той заяви, че нямат сигнали за опити техни инспектори да бъдат „мотивирани“ от нарушителя, така че да не съставят акт.

По думите му е рано да се очакват резултати 8 дни след проверките.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре