Столична община възкресява идеята си за изграждане на нова станция на метрото между първия и втория метродиаметър, но този път намеренията са обектът да се строи изцяло с пари от бюджета на София и с евросредства по оперативна програма „Транспортна свързаност“. Станцията ще се намира между кварталите „Люлин“ и „Обеля“ – в „Модерно предградие“, а цената на изграждането й ще е 47 млн. лв. без ДДС. Общинското дружество „Метрополитен“ обяви обществена поръчка за изготвяне на работен проект и строителство, както и за доставка на необходимото оборудване и въвеждане в експлоатация на метростанция до ж.п. гарата в „Обеля“, която се намира на ж.п. трасето между София и Белград. Според заданието новата станция ще е свързана със съществуващата гара. Метролинията ще започва от съществуващ глух коловоз в метродепо „Обеля“ и ще обхваща покрит наземен участък, покрита рампа с три типа конструкция, тунел по открит способ и тунел по Милански метод. Станцията ще има три входа за пътници и един авариен. Срокът за подаване на документи за участие в търга е 8 март.
Любопитното е, че „Метрополитен“ обявява конкурса за строеж на новата метростанция, преди да са проведени задължителните обществени обсъждания за строителството на такъв важен общински проект. Преди дни районният кмет на „Люлин“ Милко Младенов е определил 25 януари като дата за запознаване с проекта за строеж на метроспирка в близост до гробищата на „Бакърена фабрика“, личи от сайта на София. На 24 януари същото трябва да се случи и в район „Връбница“. От „Люлин“ съобщават, че за участие в дискусията е поканен главният архитект на София Здравко Здравков, който е възложител на заданието, и екипът, подготвил проекта за изменение на устройствения план на зоната на бъдещото строителство. На 15 февруари в „Люлин“ е предвидено да се проведе заключително обществено обсъждане по темата.