Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път…
Основните проблеми в „Българските държавни железници“ (БДЖ) са три – крайно остарелият подвижен състав, недобрата поддръжка и забелязващата се липса на квалифицирани кадри. Това отчете служебният вицепремиер по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев, който участва в изслушване пред депутатите от ресорната парламентарна комисия.
„Проблемите са много, те са наслагвани през годините“, отбеляза Алексиев за развитието на железопътния транспорт у нас.
Министърът посочи, че заради ниското заплащане в сектора вече трудно се привличат необходимите специалисти за работа. „Условията на труд, за мен, бяха скандални. Помещенията за почивка бяха в безобразно състояние“, каза още Алексиев.
Повод за изслушването на министър Алексиев, проведено заедно с други представители на транспортното министерство, Държавното предприятие „Железопътна инфраструктура“ и БДЖ, бяха скорошните инциденти с подвижен железопътен състав и предприетите мерки за предотвратяването им.
Пред депутатите от комисията заместник-министърът на транспорта Красимир Папукчийски изнесе данни, от които стана известно, че за последната година и половина има общо 28 случая на запалвания на подвижен състав.
Тенденцията за тези събитие се увеличава, смята Папукчийски. Той допълни, че инциденти се случват както с пътнически, така и с товарни влакове.
„Ние сме тези, които трябва да вземем спешни неотложни мерки“, отбеляза по време на дискусията председателят на Комисията по транспорт и депутат от „БСП за България“ Георги Свиленски.
Източник БТА
Каква е вашата реакция?
Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път през 1844 г. в гр. Смирна (дн. Измир). С него е поставено началото на българския периодичен печат. На 1 април 2013-та година, 169 години след началото на първото издание на списание „Любословие”, поставяме началото на неговото онлайн издание