Сега четете
Учители към МОН: Махнете 5000 страници кухи текстове от наредбите

Учители към МОН: Махнете 5000 страници кухи текстове от наредбите

Промяна на кухите текстове в Закона за училищно и предучилищно образование и многобройните наредби, обхващащи над 5000 страници, поискаха учители в проучване на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“.

То е свързано с най-неработещите политики, свързани с училищната система, и как те да бъдат премахнати. Най-голям е проблемът с ненужната бумащина, са посочили три четвърти от анкетираните педагози. „До голяма степен за работата на педагогическия специалист и за рейтинга на образователната институция се подхожда само документално, без опит да се вникне в същността и спецификата на училището или детската градина. За работата на учителя от МОН съдят само и единствено по неговите отчети, справки, портфолио и самооценки. Дори оценките на учителите към учениците се неглижират от образователните администратори последните 10 години, а те са много по-точно мерило от „Независимите външни изпити“, твърди синдикатът.

64.3% настояват да  се намали драстично практиката, да се изискват идентични информации от МОН и РУО.

Да се премахнат многобройните платформи, които следват всяка дейност и проект от МОН, и да се ползва единна електронна платформа, са настояли 61% от участниците. Учителите настояват за свобода на избора на платформи, без ограниченията и натискът на ИКТ дирекцията на МОН, оглавявана от Борис Герасимов.  Те настояват също той да се извини за думите си „Основната пречка пред дигитализацията на всяка образователна система са учителите.“

Да се промени процедурата за налагане на санкции към учениците, са настояли 37% от участниците.

Други предложения са:

Да се забрани на администрацията на МОН и РУО да изисква справки и информация, налични в НЕИСПУО.

Да не се налага на класния ръководител, да провежда разследвания заради отсъствията на учениците, а ако министърът смята за важно, да назначи администратори в образователните институции.

Вижте и

Учителите твърдят също, че 90 на сто от работата с деца със специални образователни потребности е ненужна бумащина, която им пречи да окажат истинска помощ на тези ученици.

Само преди седмица и министърът на образованието проф. Сашо Пенов поиска ревизия на многобройните наредби, писани по различно време, които често си противоречат.

Стела Стоянова, „Любословие.БГ“

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре