Сега четете
Влизането на България в Шенген ще е от огромна полза за транспортните фирми

Влизането на България в Шенген ще е от огромна полза за транспортните фирми

Премахването на опашките по границите и огромните задръствания са само част от ефектите, които ще бъдат усетени непосредствено след приемането на България в Шенгенското пространство, твърдят от транспортната и логистична фирма „Гопет Транс“.

Очаква се още през декември Европейският съвет да вземе решение за присъединяването на България и Румъния. Само преди седмица Европейският парламент вече гласува положително с 85 на сто за включването, но се очаква крайното решение да бъде взето през декември в полза на двете страни, които вече са покрили всички изисквания.

„Надяваме се на положително решение. Без проверки и забавяния по границите ще има безпрепятствени коридори за движение, увеличаване на честотата на доставките и бърз растеж с реални ползи за товарния транспорт и веригите за доставки. Предвиждаме 30 на сто увеличение на пътуванията на превозно средство на седмица за кратките дестинации между България, Гърция и Румъния, а за Централна Европа прогнозираме да бъдат около 15 на сто“, казва Рая Рендакова, търговски директор на транспортната компания „Гопет Транс“ с активна дейност в Гърция, Румъния, Полша, Испания и в Турция.

С приемането на България и Румъния в Шенген ще отпадне напрегнатата ситуация от началото на годината по важните трасета за трафик към Европа, когато превозвачите чакаха до 72 часа по граничните пунктове. Пример за това са задръстванията на българо-румънската граница на ГКПП-тата Видин – Калафат и Русе – Гюргево, както и допълнителните затруднения по границите между Румъния и Унгария, където се получават също огромни тапи. Забавянията имат пряко отрицателно въздействие върху бизнеса като увеличени разходи, в това число и за гориво, неустойки и невъзможност пратките да стигнат до потребителите в определеното време.

Като допълнителен отрицателен ефект се отчита и увеличението на въглеродните емисии в районите, където се натрупват камиони заради забавянията. Освен това фактът, че в сектора има сериозен недостиг на кадри, както и тежките условия на работа, допълнително влияят на желаещите и отблъскват по-младите хора, посочват от фирмата.

В Европа недостигът на шофьори се е увеличил с над 40 на сто от 2020 г. до 2021 г., показва проучване на Световната организация за автомобилен транспорт (IRU). Въпреки че премахването на границите няма да увеличи внезапно желаещите, то със сигурност ще помогне за намаляването на времето, прекарано в чакане, както и за увеличение на свободното движение на граждани в страните членки на Шенген.

Вижте и

С приемането на България в Шенген се очаква и последващо консолидиране на капацитета на пазарите, тъй като превозвачите в региона ще могат да се движат свободно. Пример за това е движението в съюза между Германия и страните Бeлгия, Холандия и Люксембург.

„Смятаме, че с премахването на граничните проверки за едно пътуване от България до Германия, ще се спестят поне 24 часа. И това, ако не броим изчакването в пикови периоди по границите. Липсата на гранични пунктове на границите ще стане предпоставка за повишаване на местната конкурентоспособност“, допълва още Рая Рендакова.

„Гопет Транс“ е основана в София през 1995 година. Има 350 служители, половината от които в България, посочват от компанията.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре