Комисията за защита на конкуренцията наложи имуществена санкция на „Билла България“ ЕООД в размер на 0,03% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2022 г. (равняващи се на 250 089 лв.) заради заблуждаваща реклама.
В проучването по преписката, образувана служебно от Комисията, се установи, че по време на провеждане от „Билла България“ ЕООД на промоционална активност със слънчогледово олио „Реоли“ и високоолеиново олио „Папас“, няма налични количества от съответните промоционални продукти в определени обекти, посочват от КЗК. Комисията приема, че в случая безспорно е налице несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба с намалена цена на промоционалните продукти и фактическото изпълнение на рекламодателя.
Рекламата има заблуждаващ характер по начина на нейното представяне въз основа на използваните в рекламните брошури твърдения за намалени цени и налични в определен период основни хранителни продукти, дружеството е в състояние да отклони към собствените търговски обекти потребителите, до които достигат рекламните послания, като по този начин може да се увредят интересите на конкурентите, които предоставят същите продукти на пазара.
Комисията за защита на конкуренцията наложи и имуществена санкция на „Кауфланд България ЕООД енд Ко“ КД в размер на 0,03% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2022 г. (равняващи се на 565 052 лв.) заради заблуждаваща реклама.
В проучването по преписката, образувана служебно от Комисията, се е установило, че по време на провеждане от „Кауфланд България ЕООД енд Ко“ КД на промоционална активност със слънчогледово олио „Плиска“, няма налични количества от промоционалните продукти в определени обекти. Комисията приема, че в случая безспорно е налице несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба с намалена цена на промоционалните продукти и фактическото изпълнение на рекламодателя.
Рекламата има заблуждаващ характер по начина на нейното представяне въз основа на използваните в рекламните брошури твърдения за намалени цени и налични в определен период основни хранителни продукти, ответното дружество е в състояние да отклони към собствените търговски обекти потребителите, до които достигат рекламните послания, като по този начин може да се увредят интересите на конкурентите, които предоставят същите продукти на пазара.