Сега четете
Необходим е нов орган да контролира на пътната безопасност

Необходим е нов орган да контролира на пътната безопасност

За нас като експерти бе мого важно да разберем дали е имало спирачен път, което ни дава отговор на това дали шофьорът е бил адекватен, дали не е бил заспал-каквито бяха първоначалните индикации, както и каква е била траекторията на автобуса. Това каза по повод инцидента с македонския автобус на магистрала „Струма“ бившият автомобилен съсезател Румен Дунев в Интервю за Любословие.БГ. Той е председател на Управителния съвет на Сдружение автотехнически експертизи по пътна безопасност. Дунев е част от екипа експерти, които проучват пичините за инцидента.

„На място, когато отидохме, видяхме, че има наистина на две места следи от спирачки, което показва, че до последно шофьорът се е борил и е искал да овладее автобуса“, каза още Румен Дунев. Сроден него на мястото няма данни, че автобусът е спукал гума, каквито предположения имаше по-рано. Дунев уточни, че само следователите имат достъп до останките от автобуса, а той и останалите автомобилни експерти правят оглед само на пътя.

Експертът цитира очевидец, който е работил като охрана на пътна техника в отсрещното платно. Според него, след като се е чул тътен, автобусът се е движил вече горящ.

Румен Дунев потвърди мнението, че причина за гибелта на 45-те пътници е факта, че автобусът се е заклещил между мантинелите в средата на магистралата и вратите са били притиснати.

„Според нас, след като е имало някакво произшествие на борда на автобуса, водачът най-вероятно е предприел маневра да прибере автобуса плътно вдясно, да намали и да спре. Това ние виждаме в неговите действия“, каза Румен Дунев. На това място обаче, според Дунев, маркировката на пътя е силно захабена и той предполага, че това допълнително е попречило на шофьора да се ориентира и да контролира успешно автобуса в този момент.

Зимата все повече ни напомня, че наближава. Валежите и ниските температури вече са факт, затова шофьорите трябва да са оборудвали автомобилите си за зимните условия.

Когато температурите паднат под 8 градуса, се препоръчва автомобилите да бъдат със зимни гуми, обясни пред Андрей Велчев автомобилният експерт Румен Дунев.

Вижте и

Защо всесезонните гуми не са препоръчителни и какви са останалите съвети за подготовка на автомобила за зимата – вижте повече във видеото

Препоръката на автомобилните експерти е за създаване на единен контролен орган, който да не допуска движение на автобуси и камиони с неизправни или манипулирани контролни системи.

„Не е тайна, че голяма част от трафика, който пътува за Европа, знае, че България е къса отсечка, контролът е нисък и си позволяват да карат без да почиват, да използват камиони и автобуси с манипулирани системи за изгорели газове или тахографите, за да може да се движат с по-голяма скорост. Това са автомобили, които се движат само на Балканите“, каза още Румен Дунев.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре