Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Рекламите от десетилетия са основният източник на приходи за телевизионни предавания и радио станции по цял свят. Еволюцията на технологиите, обаче принуди все повече хора да консумират желаното от тях съдържание онлайнн. Тази промяна в нагласите на потребителите придобива все по-сериозни измерения и не остава незабелязана от рекламодателите.
Причината е, че водещите имена в сферата на маркетинга вече се насочват предимно към интернет , а не толкова към телевизията, за да рекламират новите си продукти. Всъщност това важи и за новото поколение онлайн услуги които използват същите методи за дигитален маркетинг, както традиционните рекламодатели.
Добър пример в това отношение е факта, че през последното тримесечие YouTube и Instagram са генерирали приходи от реклама в размер на внушителните $35 млрд. За да добиете по-добра представа ще допълним, че това е половината от сумата изразходвана за телевизионни реклами от рекордните $72.4 млрд. през 2018г. Tези цифри са добро доказателство за новите трендове.
Компаниите, които оперират в сферата на забавлението са под сериозен натиск да се търсят нови източници за генериране на приходи. Популярността на мобилните устройства също допринася за тези процеси, тъй като са основно средство за достъп до самите потребители.
Имайте предвид също, че Instagram и YouTube са водещите, но не и единствените, които печелят от онлайн реклама. съобщава TechCrunch. Със сигурност все повече рекламодатели ще търсят интернет начини за промотиране, вместо класическите телевизионни методи. Още от Digital: Интернет няма да бъде най-бързоразвиващият сектор в рекламата през 2020г.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)