Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Интерпартнерс е сред първите български агенции на пазара и една от малкото с 27-годишна история. Как успявате да държите компанията сред водещите на фона на толкова динамичен пазар?
Интерпартнерс е независима, българска група, предприемаческа агенция, за чиито екип винаги е било от ключово значение да е ориентиран към резултати.
Бизнесът ни като рекламна агенция стартира през 90-те, когато на нашия пазар малко хора говореха за пиар, а за интегрирани комуникации – никой. Стремежът ни винаги е бил да сме крачка напред, да изпреварваме тенденциите – за нашия и на клиентите ни успех това е задължително. Агенцията не работи с гарантирани международни договори, при нас бизнесът идва по свой избор, избира ни за партньор на база препоръка от доволни клиенти, постигнати резултати или спечелен конкурс.
С развитието на пазара групата ни порасна – имаме три бранда: Интерпартнерс, Интеримидж и Медия Кемп. През 2008 г. отделихме Интеримидж с фокус пиар и корпоративни комуникации, а през последната, особено динамична за нас година отделихме и медия отдела си в самостоятелен бранд Медия Кемп. Екипите функционират под една шапка и при нас клиентите намират цялостно, интегрирано решение – от консултация при навлизане на пазара до успешни кампании за утвърден бранд.
Факт, с който се гордеем, е времето на задържане и развитие на един клиент с нас – имаме клиенти с 10+ години партньорство, имаме и няколко с над 15-годишно сътрудничество. Фактът, че не сме се изчерпали в съвместната си работа, говори за нашата иновативност и резултатите от кампаниите ни.
За една агенция са важни опит, креативност и резултати – точно в този ред. Креативността отдавна не се свежда до WOW визия или хитово изречение – тя трябва да е във всеки един етап от работата на агенциите – от подхода, през избора на инструменти и тяхното приложение.
За нас най-голямата награда са пазарните резултати на клиентите ни.
Какво ново предложихте на клиентите си през 2019 г.? Каква беше годината за Вас?
Последните две-три години бяха особено стратегически за агенцията – трябваше да овладеем растежа си, да структурираме присъствието на агенцията като регионален играч чрез мрежата ни TheBalkanHub и в същото време да не преставаме да надграждаме екипа с качествен ресурс. Не сме от агенциите, които наемат стажанти и след няколко месеца ги заменят с нови – ние развиваме хора и изграждаме професионалисти. За мен като собственик и управляващ директор е голямо постижение, че това, което важи за задържане на клиентите ни, важи и за ключовите ни хора. Макар екипът ни да е от 20 души, при нас хората израстват от асистенти до управленци и работят за групата като за нещо свое. Имаме постоянна стажантска програма, от която почти всяка година задържаме по един или двама нови членове на екипа.
Развитието на агенцията в региона започна преди 5 години – благодарение на български клиенти, които предприеха експанзия на съседни пазари и искаха да бъдем до тях и там. През годините групата ни е изградила партньорства с колеги от много пазари, но активирането на няколко регионални проекта доведе до решението ни да структурираме собствена балканска верига. Интерпартнерс е единствената българска агенция със собствена мрежа на 8 пазара – България, Румъния, Гърция, Сърбия, Албания, Северна Македония, Хърватска и Турция. Много агенции имат вериги, но всички те са част от или са представителства на международни мрежи.
Агенциите-партньори са като нас: силни на местно ниво, предприемачески, резултатно ориентирани. Ние не създадохме верига, която тепърва да започва да работи – имаме работещо обединение, на което просто дадохме бранд. Интересът към обявяването на TheBalkanHub потвърди, че сме в правилната посока. Напоследък забелязваме, че агенцията ни печели конкурси именно с това USP – че можем да обезпечим проект на регионално ниво.
Какви са според Вас тенденциите в сферата на комуникациите през следващата година? Ще изместят ли технологиите влиянието на човешкия фактор?
В сферата на комуникациите човешкият фактор ще продължава да бъде водещ. Ние, агенциите, създаваме съдържание, което носи послания, внушения и емоция, които не могат да бъдат генерирани от изкуствен интелект. Технологичните решения идват, за да подпомогнат разпространението на посланията и измерването на резултатите от тях. В Интерпартнерс инвестираме много в измерители, в инструменти за анализ на данни – както преди-, така и след- кампанийно. Единствено така гарантираме на клиентите си ефект върху пазарното им представяне.
Очаквам да се запази и расте трендът за работа на бизнеса в посока изграждане на работодателска марка. Пиар звеното ни Интеримидж е сред пионерите в този тип кампании. Екипът ни е от изградени експерти, със задълбочена експертиза в тази посока. За да предложим цялостно решение при работа с HR отделите на наши клиенти, направихме и стратегически алианс с JobTiger.
За нас е от първостепенно значение да се позиционираме като партньор – част от бизнеса на клиента, да бъдем един екип и да предлагаме иновативни решения, водещи до измерими резултати.
Големината на една агенция няма значение, има значение нейната ефективност!
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)