Сега четете
Най-обичания от КАТ: С послания спасих десетки

Най-обичания от КАТ: С послания спасих десетки

красимир-костов_-с-новия-електронен-фиш-нещата-ще-бъдат-по-добре-уредени-904Сигурен съм, че с моите послания съм спасил много хора. Това признава Краси Костов, който посвещава живота си на безопасността на пътя. Години наред той се занимава с проблема, първо като Водещ на тематичното автомобилно предаване по националното радио, а по-късно и като служител в Превантивния отдел на Главна дирекция „Национална полиция“ и говорител на КАТ „Съзнавам, че това, което правя, ако дори малцина го чуят, някой ще бъде спасен“, казва главен инспектор Костов, преди да бъде пенсиониран. След края на службата той е доволен и удовлетворен от изминалия професионален път. Остава му малко горчивина заради скечовете по негов адрес, но споделя, че- на някои смешки се е забавлявал от сърце. Знае, че предаванията се стараят да създадат оригинални скечове, с които да се котират пред аудиторията, но е на мнение, че обектът на шегите не е избран правилно в негово лице. „Защото аз съм не само личността Красимир Костов, но когато облека униформата, съм институция.

Когато правят скечове, и то понякога Твърде гру-бички, те уязвяват и институцията и накърняват нейния авторитет. Аз не съм заслужил да бъда осмиван нито като личност, нито като представител на институцията. Опитвам се да гледам по-широко, но когато се заиграват с ръста ми, това вече си е личностна обида“, казва тогавашният говорител на Пътна полиция, който е висок 160 см. Той обаче не страда от комплекси или чувство за малоценност. „Пред микрофона и камерата всички са равни.

Единственото неудобство, което изпитвам, е при бавните танци, защото по-трудно си намирам партньорка по мярка“, шегува се известният полицай. Той отчита, че е грабнал публиката със своите шаржове. През 2009 г. отбелязва, че за пръв път от четиридесет години броят на починалите на пътя е намалял, и се надява, че и неговата сутрешна рубрика на малкия Екран е допринесла за това. Изтъква, че е много важно да обичаш професията си и да бъдеш добронамерен към слушателите и зрителите.

„Сигурен съм, че хората усещат това положително отношение и излъчване. Обичам работата си и съм щастлив, че благодарение на нея сигурно успявам да предотвратя някоя трагедия, да спася човешки живот“, казва главен инспектор Костов, докато е още в системата на МВР. Години наред той става в ранни зори и докато пътува към Телевизията, се обажда на дежурния, за да се осведоми за станалите през предишното денонощие катастрофи. Преди гримьорната вече е нахвърлил поредната скица „Идеята за рисунките се роди спонтанно, докато се чудех как да разнообразя и да визуализирам ситуациите на пътя, които представям. Така ми хрумна да направя скица на конкретно пътно-транс-портно произшествие.

Първоначално мислех да питам продуцентите, но като си помислих, че ще се започне едно безкрайно чудене кой художник да осъществи идеята, взех флумастери и един бял лист А4 и нахвърлих набързо ситуацията, която представих една сутрин“, спомня си началото на Тв изявите си Краси Костов. Той разделя Творбите си в три вида – като скица на конкретна катастрофа, напомняне за колан, фарове или скорост и закачлив тематичен шарж. „Скиците са добро ситуационно обучение.

Покрай тях изведох формули, като Х-20, която напомня на водачите, че скоростта на движение трябва да е с 20 км в час по-ниска от тази, която смятат за безопасна. Друга изведена от инспектора художник формула е Х+15. Тя препоръчва на шофьорите да поддържат с 15 метра по-голяма дистанция до предния автомобил от тази, която приемат за безопасна.

620_cc04054e7ae6ee3df9702c0e5056ee48

Вижте и

krasimir-Kostov-monitor-280x157

***
Кой е той
Красимир Костов е роден на 14 август 1954 г. в село Преселенци, община Генерал Тошево. Роденият под знака на Лъва добруджанец завършва гимназия в Генерал Тошево. Там пише в местния вестник „Ленински зов“. През 1973 г. е приет да следва във Факултета по Журналистика на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ в класа на проф. Веселин Димитров. Специализира радиожурналистика. През 1975 г. става редовен сътрудник на предаването „Хора, пътища, автомобили“ по програма „Хоризонт“ на Българското национално радио. Води предаването в продължение на 27 години. През 1981 г. постъпва на работа като технически сътрудник в отдел „Превантивен“ на КАТ. След 2000 г. става говорител на столичната Пътна полиция и започва да води рубриката „Трафик“ в сутрешния блок на Би Ти Ви. След 10 години на Екрана рубриката му е излъчена в 2400 предавания. Звездата му изгрява благодарение на точната информация за пътната обстановка, на чувството му за хумор и на скиците на произшествия, които рисува и показва в ефир. В продължение на девет години прави това по свой уникален и атрактивен начин, който го превръща както в народен любимец, така и в главен герой в скечовете на „Шоуто на Слави“, „Господари на ефира“ и „Пълна лудница“. В образа му се превъплъщават актьорите Краси Радков и Румен Угрински. Освен в БНР си сътрудничи с Би Ти Ви и БНТ, публикувал е стотици статии в печата. В съавторство с Христо Стойков издава сборника документални разкази „Волан за Формула 1″, съавтор е в друг сборник с разкази, автор е на три документални филма за катастрофи с младежи и пише сценарии за ленти, посветени на безопасността на движението. В началото на 2014 г. е пенсиониран като „Гласът на КАТ“ и оттогава е специалист и консултант на свободна практика. Обича риболова и отчасти лова и да се весели в компания, с което е известен сред своите приятели. Женен е, с една дъщеря.

Интервю на в. България днес, 27.11.2019

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре