Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Ле Куок Мин е вицепрезидент на Виетнамската информационна агенция (ВИА), който участва в VI Световен конгрес на информационните агенции в София от 13 до 15 юни.
Какви са основните предизвикателства пред вашата агенция днес?
Ние сме изправени пред много предизвикателства. Но бих посочил като едно от най-големите социалните медии, които разпространяват всякакви новини – верни, но и фалшиви.
Социалните медии се превърнаха в сила, те са много голям конкурент що се отнася до бързината. И за нас, традиционните медии, наистина е трудно да се конкурираме с милиони хора, всеки от които със смартфон в ръка. Днес всеки може да е граждански журналист и да разпространява всякакви новини.
Казахте, че днес всеки може да е журналист. Имаме и фалшиви новини. Как трябва да се справим с този много сериозен проблем?
Сега хората плуват в истинско море от новини. И толкова много от тях са фалшиви. Има тенденция хората да се връщат към надеждните източници на информация.
И сега е точният момент да докажем, че ние, агенциите, сме такива източници, предоставяйки професионални и висококачествени новини. Като правим това, ние можем да си върнем доверието на обществото.
Живеем във времена, които не са финансово лесни за информационните агенции. Къде може да намерят те нови източници на приходи?
Наистина е трудно да се правят пари в наши дни. Затова е необходимо да диверсифицираме източниците си на приходи, да намерим различни методи, медийни, но и немедийни. Много информационни агенции по света могат да си докарват доходи, например, от своите бази данни, да правят пари от технологиите, с които разполагат, да правят пари дори от търговски дейности.
И едно от най-важните неща е да правим пари от нашата аудитория, от хората, които ни четат – те да плащат! Това е един от най-устойчивите начини да оцелеем.
luboslovie.bg/sbj-bg.eu
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)