Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Близо 8000 души до момента са подкрепили своите любими марки във втори кръг от 10-тото юбилейно издание на единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ”. Стартът на втория етап на инициативата беше на 20 юни и ще продължи до 26 юни, включително. Този кръг ще отличи Топ 3 на най-предпочитаните брандове в различните 36 категории, съобразно потребителския вот. Класацията се провежда за единадесета поредна година. Гласуването се извършва он-лайн на адрес: www.mylovemarks.eu, след предварителна регистрация и потвърждаване чрез линк.
За разлика от други класации, „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” не разчита на жури при номинациите – те са свободни, основани единствено на потребителските предпочитания и не включват специални пазарни критерии. По този начин „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” представя не експертното, а потребителското мнение за брандинга.
В категория ВИСОКОАЛКОХОЛНИ НАПИТКИ продължаващите брандове са Grant’s, Tullamore D.E.W., Beluga, Glenfiddich, Burgas 63 и Jim Beam. Предпочитаните ВИНА И ВИНАРСКИ ИЗБИ са: Salty hills, Винарска изба Логодаж, Villa Ponte, TRASTENA, Винарна Мидалидаре Естейт и Gomotartzi. Любимите БУТИЛИРАНИ ВОДИ на българския потребител са: Трапезна вода „Жива вода”, Хисар, Бачково, Княжево, Минерална вода BILLA и Балдаран изворна вода. Предпочитаните Топ 6 марки КАФЕ И ТОПЛИ НАПИТКИса: Spetema, DolceGusto, Baristo, Pellini, Nescafe и Bianchi. Продължаващите във втори етап ЯДКИ, ЧИПС И СОЛЕТИ са: ядки Детелина, ядки Rois, Ядки Вуйчо Ваньо, солети Хрус Хрус и чипсовете Ruffles и Doritos. Топ 6 продукти в ЗАХАРНИ ИЗДЕЛИЯ са: Сладки времена, Ментина, Лукчета, Сезони, бисквити Belvita и Sweet way. В Топ 6 МЕСНИ ПРОДУКТИ продължават Тандем, Compass, месни продукти „Българска ферма”, ЕКО МЕС, Деликатесен и Стефанов. Надпреварата в категория МЛЕЧНИ ПРОДУКТИв следващия етап ще бъде между Елви, Боженци, Верея, кисело мляко БИЛЛА, Бор-Чвор и Белииса. Сред най-предпочитаните МАЙОНЕЗИ, ЛЮТЕНИЦИ И СОСОВЕ са: майонеза Краси, сосове Краси, Дилмано Дилберо, ТРАКИ, Kikkoman соев сос и Рубикон. А в БИО ПРОДУКТИ И СУПЕР ХРАНИ продължават Детелина фитнес, dmBio, био храни „Моравско село”, домашна лютеница Хорцето БИО, Детелина здравословни и Green Superfood. Продължаващите марки в БИО И НАТУРАЛНА КОЗМЕТИКА са: Alteya Organics, SO’BiOetic, Doliva, Alverde, All Nature и Evterpa. В категория ДЕРМО И МЕДИЦИНСКА КОЗМЕТИКА в Топ 6 предпочитани марки на българския потребител са: Bioderma, Skincode, SVR, Alpecin, Bio-Oil и GinGira. В категория БЕБЕШКА КОЗМЕТИКА в Топ 6 продължават Sebamed, Mustela, GinGira Alba Bebe, babylove, BIO G и ABCDerm. А в БЕБЕШКИ И ДЕТСКИ ПРОДУКТИ във втори кръг отиват брандовете Colief, Water Wipes, Osmoforce, Имунобор Кидс, babylove и Kuniboo. В отрасъл АВТОМОБИЛИнай-голям брой потребителски гласове в първи етап събраха Peugeot, Great Wall, Seat, KIA, Citroen и Haval. Предпочитаните ЗАВЕДЕНИЯ на българския потребител са: HAPPY BAR&GRILL, Mr Pizza, Raffy, Godzila, SubWay и Don Vito. От УЕБ МЕДИИ И САЙТОВЕ най-предпочитани са: alergii.com, nova.bg, radar.bg, www.kulinarium.bg – BILLA Кулинариум, dariknews.bg и Vesti.bg. В Топ 6 в категория ТЕЛЕВИЗИЯса отличени NOVA, bTV, KINO NOVA, DIEMA FAMILY, БНТ 1 и 24 Kitchen. Най-слушаните РАДИА у нас са: радио Витоша, БГ Радио, NOVA NEWS, Radio Fresh, FM+ и радио Веселина. Продължаващите брандове в раздел ТЕЛЕКОМУНИКАЦИИ И ИНТЕРНЕТ са: А1, NET1, Vivacom, Булсатком, Telenor и Макс Телеком. В категория ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ КОМПАНИИ И БРОКЕРИ първенството до момента държат Армеец, SDI Застрахователен брокер, Булстрад Живот, Мусала, ТТ Инс и Амарант България. Продължаващите брандове в категория БЪЛГАРСКА МАРКА са: Credissimo, Diplomat, Harmonica, Елдоминвест, Техномаркет и Tesy. За любима БЪЛГАРСКА МАРКА – ХРАНИ И НАПИТКИ в първи етап са отличени HAPPY BAR&GRILL, Майонеза Краси, Детелина, минерална вода Хисар, Захарни заводи и BILLA Градини. В категория ФАРМАЦЕВТИЧНИ ПРОДУКТИ И МЕДИЦИНСКИ ИЗДЕЛИЯ потребителите са предпочели във втори етап да продължат No Spa, Magne B6, Исла, DIOKET, Муконазал натурал и Мукосолван натурал. А в Топ 6 на ВИТАМИНИ И ХРАНИТЕЛНИ ДОБАВКИ остават Doppelherz, Magne B6 Стоп Стрес, Омни Биотик Панда, Ентан, RESCUE и NOVANIGHT. В новата категория ПРОТИВОАЛЕРГИЧНИ ПРОДУКТИнапред продължават брандовете: AERIUS, Xyzal, Алергозан, Zyrtec, Zуrtec-D и Кларитин. Продължаващите ФИНАНСОВИ ИНСТИТУЦИИ във втори кръг са Fibank, Кредит МОМЕНТО на Пощенска Банка, Банка ДСК, Райфайзенбанк, УниКредит Булбанк и PROFI CREDIT. А топ 6 на предпочитаните ФинТех компани са: Easy Credit, Credissimo, Vivus, Paysafe, Coface и Ferratum. Сред най-харесваните ТУРИСТИЧЕСКИ ХОТЕЛИ И КОМПЛЕКСИ се нареждат Villa Ekaterina, Био хотел Моравско село – Предела, Zornitza Sands,Термо СПА хотел Римска баня, GreenLife и СПА Комплекс Боровец хилс. А сред най-посещаваните ТЪРГОВСКИ ВЕРИГИ са BILLA, Kaufland, дм България, Техномаркет, Фантастико и КАМ Маркет. Надпреварата в ЕЛЕКТРОННАТА ТЪРГОВИЯ поведоха: technomarket.bg, twiggyshop.bg, shop.biohotel-bg.com – био магазин Моравско село, coffeemall.bg, foodpanda.bg и zoya.bg. В отрасъл IT и софтуерни продукти потребителите са изпратили във втори кръг SAP, Hewlett Packard Enterprise Company, NaXex Technological Divelopment, Samsung, Oracle и Tek Experts. В особено оспорваната категория ЛЮБИМ РАБОТОДАТЕЛ във втори етап продължават Fibank, А1, SDI Застрахователен брокер, Kaufland, Happy Bar & Grill и Hewlett Packard Enterprise Company. А сред ИНОВАТИВНИТЕ МАРКИ с най-много гласове се нареждат Happy Bar & Grill, Credissimo, А1, SDI Застрахователен брокер, BILLA Градини и Fibank. В категория СОБСТВЕНИ МАРКИ надпреварата продължават Sopharmacy; bevola®, Kaufland; Kuniboo, Kaufland; BILLA Brand; Balea, dm и alverde, dm. А в СОБСТВЕНИ МАРКИ – ХРАНИ И НАПИТКИ във втори кръг отиват: BILLA Градини; Българска ферма, BILLA; Минерална вода Хисар; K-Classic, Kaufland; EXQUISIT, Kaufland и K-Bio, Kaufland.
Третият последен кръг ще се проведе в периода 1 – 7 юли, в рамките на който ще станат известни брандовете – финалисти в 11-тото издание на класацията. ТОП 3 марките във всяка категория, както и техните бранд- и маркетинг мениджъри ще получат статуетка и сертификат за първо, второ и трето място за БРАНД мениджър на годината.
Тази година за първи път ще бъдат връчени и призове за бранд мениджърите, маркетинг мениджърите и комуникаторите, развили и наложили марката сред потребителите – тези, които са допринесли с креативност, иновативнастратегия и адекватен комуникационен план за силното присъствие на продукта/услугата и емоционалната му връзка с потребителите. Това са специалистите, стоящи зад всяко послание, слоган, статия, постове в социалните мрежи, които разбират потребностите на своите последователи и денонощно са близо до тях.
„BRAND TALKS: Мисия „Любима марка” – First Branding Conference
До 25 юни тече селекцията за участие в BRAND TALKS: Мисия „Любима марка” от страна на бранд- и маркетинг мениджъри, имащи желание да подходят амбициозно и да споделят историята на своите марки пред широката аудитория, споделяйки своите умения, опит и комуникативни подходи по пътя на успешното позициониране на бранда. Специалисти в областта на маркетинга, рекламата и ПР-а ще се присъединят към нас, за да споделят своя опит и да дадат ценни препоръки кое е разковничето и как трябва да общуваме със съвременния потребител, за да имаме емоционална връзка и лоялни клиенти. Ще чуете вдъхновяващи истории, примери от практиката и ценни съвети как да направите своя бранд не просто успешен, а любим. Билети и повече информация за събитието могат да се закупят на www.brandtalks.eu.
Конференцията BRAND TALKS: Мисия „Любима марка” ще се състои на 11.07.2019 г. в Рейнбоу плаза, а същата вечер и награждаването на финалистите в класацията „Любимите марки” и „БРАНД мениджър на годината”.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)