Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Великобритания предложи нови закони за сигурността онлайн, с които ще се налагат глоби на компаниите за социални медии и технологичните фирми, които не предпазват потребителите си от вредно съдържание, предаде Ройтерс.
Лесният достъп до вредни материали, особено сред младежите, предизвика силни притеснения по цял свят и се оказа в центъра на вниманието на британското обществено мнение след самоубийството на 14-годишната ученичка Моли Ръсел.
Според родителите й тя посегнала на живота си след като чела онлайн материал за депресията и самоубийствата.
Правителствата по цял свят търсят решение за по-добър контрол над социалните медии, които често са обвинявани за насърчаване на злоупотреби, разпространение на порнография и за манипулиране на гласоподаватели, отбелязва Ройтерс.
В проектодокумента, цитиран от британски медии, правителството предвижда използването на глоби и блокиране на достъпа до сайтове и наказване на ръководството на технологични компании, които не ограничават разпространението на вредни материали.
Понятието за вредни материали включва материали, свързани с насилие или подтикващи към насилие или самоубийство, дезинформацията, онлайн тормоза и достъпа на деца до материали, неподходящи за възрастта им, отбелязва Франс прес. Освен това „бялата книга“, публикувана съвместно от министерството на цифровите технологии и на вътрешните работи, предвижда да бъде създадена регулационна агенция, която да следи дали интернет компаниите спазват правилата. Тя ще бъде финансирана от технологичната индустрия, увери британското правителство, което обмисля въвеждането на специална такса над интернет компаниите.
Източник: Лондон/BTA
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)