Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Китайският регулатор на киберпространството обяви днес, че е изтрил над 7 млн. единици онлайн информация, както и 9382 мобилни приложения. Освен това отправи критики към новинарското приложение на технологичния гигант Tencent за разпространяване на „обидна информация“, предава Ройтерс. Администрацията за киберпространството на Китай посочва в изявление на уебсайта си, че действията са част от разчистването на неприемлива и проблемна информация. Операцията е започнала този месец. Същевременно властите са спрели 733 уебсайта.
Регулаторът акцентира върху приложението за новини Tiantian Kuaibao на Tencent, посочвайки, че платформата е получила заповед да извърши промени, тъй като разпространява „вулгарна“ информация, която е „вредна за интернет екосистемата“. Tencent не е отоворила веднага на запитването за коментар. Освен това регулаторът критикува и Huaban, социална мрежа за споделяне на снимки, че носи „сериозни проблеми на екосистемата“.
Huaban обяви на уебсайта си, че нейната онлайн услуга временно е спряна за извършването на промени. Контролът над интернет в Китай се затегна под ръководството на президента Си Дзинпин – усилия, които бяха засилени от 2016 г. насам, тъй като управляващата Комунистическа партия се опитва да се справи с бума на дисидентите в социалните мрежи.
През ноември регулаторът спря 9800 медийни акаунта в социални новини заради нарушения, включващи политически проблемна информация и фалшифициране на историята на Комунистическата партия. По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)