Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
С помощта на технологиите в XXI век политиците могат да водят целенасочена кампания към много малки групи от избиратели и дори към всеки отделен човек
„WhoTargets Me“ е проект, благодарение на който хората могат да изтеглят определен софтуер и той да „лови“ политическите послания, които се отправят към тях през социалните мрежи“. Това каза пред БНР авторът на платформата Сам Джефърс.
Той обяснява как с помощта на технологиите в XXI век политиците могат да водят целенасочена кампания към много малки групи от избиратели и дори към всеки отделен човек.
Джефърс подчерта, че чрез платформата хората ще могат по много по-прозрачен начин да се информират за политическите послания, а не да бъдат информирани единствено от насочени персонално към тях съобщения във Фейсбук например. Той подчерта, че се хвърлят много усилия да се открият малки групи хора и да се фокусират специални съобщения за тях. Именно това е и целта на платформата – да не допуска тези съобщения.
По думите му при различните избирателни системи, политическите послания се изпращат по различен начин: „По-пропорционалните системи обикновено изискват и по-традиционни комуникационни канали и приличат повече на традиционните политически кампании, които се провеждаха преди десет години например. Посланията са по-общи и са предназначени за по-широк кръг от хора“.
„Всичко зависи от това колко си голям, какъв ресурс може да вложиш в проучване на избирателите и какъв изборен резултат ти е необходим“, коментира още Сам Джефърс.
Той предупреди, че може да се стигне до ситуация, в която хората просто няма да гласуват, защото изобщо няма да вярват, че крайният резултат от вота ще е такъв, какъвто посочат избирателите. Те се страхуват, че вотът им ще бъде подменен, добави мнението си Сам Джефърс.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)