Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Китайското правителство е вдигнало мерника срещу скъпите сватби. Министерството на обществените работи иска да сложи край на „вулгарните сватбени практики“ като скъпите сватбени подаръци, изобилните церемонии и високите зестри, които са резултат от предпочитанието към мъжките рожби.На конференция за реформи в сватбите, хора от министерството заявиха, че бракосъчетанието трябва да отразяват ценностите и целите на страната и да включва „Мисълта на Си Дзинпин“, политическата идеология на президента на Китай. Официалните лица нарекоха сегашните сватби „бясно преклонение пред парите“.
Конференцията явно е насочена към по-провинциалните места, където цената на сватбите се е издигнала главоломно през последните 2 десетилетия. Хората, които отговарят за сватбите (и за погребения), ще бъдат помолени да изготвят „подходящ сватбен етикет“.
След десетилетия контрол върху раждаемостта Китай остана с 30 милиона мъже и жени, повечето от които са мъже. Цените на булките (зестрата) в някои много райони е 10 пъти по-голяма от годишният доход на семейството, което я плаща. Родителите на булката може да искат не само пари, но и къщи, коли, бижута, каквото се сетят.Цената на булката е важна за статуса и на двете семейства.
Според репортаж на местна телевизия през 2016 едно семейство поискало за дъщеря си чифт златни обеци, златен гердан, една къща, една кола и 150 050 юана, платени в 10 000 банкноти по 5 юана, 1 000 банкноти по 1 000 юана и 1 банкнота от 50 юана.На някой места властите са сложили лимит от 60 000 юана за булка като къщи и коли е забранено да се дават като подаръци. На семействата не е позволено също така да задлъжняват със заем, за да платят за сватбата.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)