Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
За да вдъхнови още повече хора по света и изпитат вълнението от това да яздиш мотоциклет, днес Harley-Davidson сподели детайли около плана си за развитие до 2022 г., наречен More Roads To Harley-Davidson.
В бързо променящия се свят с нови изисквания от страна на потребителите, тези ускорени действия подкрепят целите, които Harley-Davidson си поставя за 2027 година, с по-голям фокус и стратегическа инвестиция за даване на нов живот на американския бизнес, като в същото време вдига темпото на международния растеж.
“Чрез дръзките действия, които обявяваме днес, ние ще се възползваме максимално от широките възможности на Harley-Davidson – нашето превъзходство по отношение на развитието и производството на продукти, привлекателността на марката в световен мащаб, и разбира се, нашата дилърска мрежа”, заяви Мат Леватич, президент и изпълнителен директор на Harley-Davidson, Inc. “Заедно с нашите съществуващи лоялни ездачи, ние ще поставим началото на следващата революция за свободата на две колела, вдъхновявайки бъдещите поколения, които все още не са изпитвали тръпката от това да яхнеш мотоциклет.”
Планът, който е изготвен, е резултат от подробно и щателно оценяване и е подчинен на правилото, че клиентът идва на първо място. Той съдържа:
• Нови продукти: запазване на ангажираността на сегашните ездачи и вдъхновяване на нови, откривайки нови пазари и сегменти;
• По-широк достъп: запознаване с нови клиенти там, където те действително се намират, и по начин, по който те искат да бъдат ангажирани чрез многоканално продажбено прежияване;
• По-силни дилъри: създаване на структура, която да засили финансово дилърите, и в резултат да подобри прежияването за клиентите на Harley-Davidson;
“Очакваме този план да изгради една по-ангажарина и широка общност с разнообразна база от ездачи, водещи в бранша маржове и паричен поток”, заяви Леватич.
Нови продукти
Възползвайки се максимално от своя водещ в индустрията дизайн и внушителни производствени способности, Harley-Davidson планира да предлага по-широка гама мотоциклети, конкурирайки се в много от най-големите и бързо развиващи се сегменти чрез пълно портфолио от машини с широк спектър от цени, мощности и обеми на двигателите. Някои от акцентите са:
• Затвърдяване на лидерството на компанията при тежките мотоциклети чрез продължаване на разработването и подобряването на Touring и Cruiser моделите. Те ще напреднат в технологично отношение и ще продължат да вълнуват собствениците си, позволявайки им да ги карат по-дълго.
• Представяне на нова модулната платформа за средноголеми мотоциклети с вместимост между 500 и 1250 кубика. Тя обхваща три отделни продуктови ниши и четири литража, започвайки с първия Adventure Tour-ing мотоциклет на копанията – Harley-Davidson™ Pan America™ 1250, минавайки през 1250-кубиков Custom модел и завършвайки с 975-кубиков Streetfighter. Всички те ще са готови да излязат на пазара в началото на 2020 година. Към тях през 2022 година ще се прибавят и други, които отново ще влязат в тези продуктови ниши.
• Разработване на по-достъпен малолитражен мотоциклет за Азия – между 250 и 500 кубика, който ще пасне на тамошните нови пазари. Това ще се случи чрез планиран стратегически съюз с азиатски производител. Очаква се този нов продукт, както и по-широката дистрибуция, да засилят растежа на марката в Индия – един от най-големите и бързо развиващи се пазари в света, както и на други места в Азия.
• Извоюване на лидерство в сегмента на електрическите мотоциклети с представянето на първия електрчически Harley-Davidson, наречен Live-Wire™, Той ще бъде пуснат през 2019 година и ще първият от голямото портофолио, пълно с no-clutch “twist and go” електрически модели. Live-Wire ще бъде последван от още модели през 2022 година, които ще са по-леки, по-малки и по-достъпни, за да вдъхновят нови ездачи с различното усещане, което ще предлагат.
По-широк достъп
Harley-Davidson ще напредне в подхода си към пазара и ще отговори на нуждите на днешните потребители чрез:
• Създаване на изключително ангажиращо клиентско преживяване по всички канали за продажби, включително подобряване и разширяване на дигиталните възможности, предлагани от Harley-Davidson.com;
• Установяване на стратегически партньорства със световни лидери в сектора на електронната търговия с цел разширяване на достъпа до Har-ley-Davidson, позволявайки марката да достигне до милиони потенциални клиенти;
• Нови платформи за търговия на дребно – включително по-малки градски витрини по целия свят с цел марката да достигне до населението в градовете, да засили продажбите на разширеното портфолио от продукти Harley-Davidson и да разшири международната дистрибуция на дрехи.
По-силни дилъри
Мрежата от дилъри на Harley-Davidson е на световно ниво и е основна част от стратегията на компанията. Освен това е ключова за успеха. Затова ще се изгради нова структура, която да подпомага значително дилърите и съответно клиентите, позовлявайки най-добре представящите се вносители да стимулират иновации и да жънат успех чрез предприемаческите си умения както за себе си, така и за Harley-Davidson, запазвайки премиум преживяването за клеинтите, с което е известна марката.
“Марката Harley-Davidson е придобила статут на икона, защото никога не стояла на едно място”, заяви Леватич. “Ние се движим напред със същия дух, с който са вървяли и нашите основатели през 1903 година. Нашият план ще премести съществуващите граници, достигайки до повече клиенти, и подсилвайки всички наши принципи. Нямаме търпение да започнем.”
Финансиране & Финанси
Освен да изгради едно ново поколение от ездачи, копанията очаква планът More Roads to Harley-Davidson да увеличи стойността, да стабилизира и подсили съществуващия бизнес, да подобри възвращаемостта на инвестирания капитал, да увеличи приходите и печалбите, и да позволи на компанията да върне повече пари на акционерите си.
Ускорената стратегия ще изисква сериозно вложение, за да може да промени траекторията на бизнеса в световен мащаб. Компанията планира да я финансира изцяло чрез всеобхватно намаляване на разходите и преразпределяне на предварително планирани инвестиции и ресурси, включително оперативни инвестиции до 2022 година в размер на 450-550 милиона долара, и капиталови инвестиции до 2022 година в размер 225-275 милиона долара. Общо компанията планира More Roads to Harley-Davidson да генерира с 1 милиард повече годишни приходи през 2022 година в сравнение с 2017-а.
Компанията вярва, че ускорената й стратегия отговаря и подкрепя целите си да стимулира растежа на приходите и да разшири оперативните си маржове. Компанията очаква да финансира стратегически възможности, като в същото време запази сегашната си стратегия за финансиране и възвръщаемост, както и стратегията си за разпределение на капитала.
Принципите за финансиране на Harley-Davidson ще се фокусират върху стабилизиране и подсилване на съществуващия бизнес и подобряване на премиум марката, както и върху влагане в печеливши и ориентирани към растежа проекти. Очкаваме прилагането на тези принципи, както и дисциплинираното разпределение на капитала, да доведе до подобрена конкурентноспособност и ефективност.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)