Шоуменът натрупа над 150 000 последователи с политически послания в личния си профилСамо за 10 месеца, откакто влезе пряко в социалните мрежи, Слави Трифонов задмина по последователи във фейсбук политика с най-високо одобрение и най-ниско неодобрение -президента Румен Радев.143 хил. харесват официалния профил на шоумена, 158 хил. го следват.
Профила на държавния глава харесват 107 хил., 110 хил. го следват.Телевизионният водещ навлезе в социалните мрежи в средата на септември миналата година с обяснението, че те са „истински свободната медия“ и там е „истински свободното общество“. Това се случи, след като на два пъти Би Ти Ви спря излъчването на вече записани епизоди на „Шоуто на Слави“ – заради изчитане на отворено писмо с призив към парламента да приеме резултатите от националния референдум и заради гостуване на напусналия Нова телевизия разследващ журналист Васил Иванов.През изминалите десет месеца Слави Трифонов отправя в социалните мрежи почти само политически послания и по изключение събития от шоубизнес кариерата му. В неговия профил се излъчват на живо кастингите за политици „Има такъв народ“.
Там се публикуват видеата от поредицата „Фактите говорят“, които припомнят отшумели политически скандали и се коментират текущи събития, предизвикали обществено възмущение.Отделно Трифонов разполага със страницата „Референдум на Шоуто на Слави“, която има с 86 хил. харесвания, но не се поддържа от октомври м.г. Самото шоу има страница с 338 хил. последователи, но там се публикуват само развлекателните части от предаването.
За шоумена има и фен страница с 31 хил. последователи, както и няколко по-големи групи – „Подкрепи Слави Трифонов“ с 28 хил., „Слави Трифонов министър-председател“ – с 23 хил. и „Подкрепям Слави Трифонов за президент на България“ – с 27 хил.Румен Радев ползва президентския профил във фейсбук от година и четири месеца и за кратко време задмина по последователи всички политически лидери без Бойко Борисов (виж втория текст), макар че там се публикуват почти само прессъобщения от „Дондуков“ 2.Президентът преди време призна на технологичното изложение Webit, че е с „аналогово съзнание“. Като летец той е имал личен профил с 1000 приятели, който започна да ползва за обществени цели покрай оставката му като командир на ВВС. Ако се съди по нещата, които са харесани от този профил (дамска мода, татуировки, групи от сорта на „Никой не е перфектен, докато не се влюбиш в него“) той изглежда като поддържан от жена.
В президентския туитър профил Радев има близо 4000 последователи, като кандидат имаше такъв с 1500 фенове и страница в инстаграм с 356 последователи. Държавният глава има няколко малобройни фен страници във фейсбук, най-голямата от които е „Страница на симпатизантите на Президента на Република България Румен Радев“ със 17 хил. членове. От началото на мандата той има канал в YouTube, където публикува периодични видеобюлетини за дейността си, но има едва 771 абоната.Председателят на парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов, който е много активен във фейсбук, има там 24 хил. последователи.
Лидерът на БСП Корнелия Нинова, която си смени официалния профил, откакто оглави левицата, до момента е харесана от 26 хил. във фейсбук.Председателят на ДПС Мустафа Карадайъ има страница с 800 последователи и профил с близо до максималните 5000 приятели. И на двете места обаче публично се споделят само официални прессъобщения на партията. 7000 следват профила на почетния председател Ахмед Доган.
16 хиляди харесват във фейсбук лидера на „Атака“ Волен Сидеров, където той публикува предимно медийните си участия, но понякога и цветущи коментари по злободневни теми.Лидерът на НФСБ Валери Симеонов тръгна със знаменити туитове покрай битката си с шумните заведения, но в по-непопулярната у нас мрежа събра под 800 последователи. Във фейсбук, където също публикува атрактивни писания, засега е натрупал близо 5000.Над 18 хил. харесват страницата на лидера на ВМРО Красимир Каракачанов, където се публикуват медийни участия, коментари и публикации от армейските медии.Над 107 хил. последователи има лидерът на „Воля“ Веселин Марешки, но внушителната бройка е постигната с помощта на платено промотиране във фейсбук.
Премиерът е най-популярен във всички социални мрежи„Младите хора дори не гледат телевизия. Всички са на телефона, там им излизат сайтове, новини и могат да видят всичко“, каза премиерът Бойко Борисов преди дни на форум на „Гугъл“. Навремето той се беше снимал с лаптоп макбук на коленете, чиято ябълка на капака издайнически не светеше (което означава, че машината не работи). От години обаче екипът му налага методично неговия образ по всички възможни канали в интернет.Лидерът на ГЕРБ разполага със сайт, където се публикуват изявите му по партийна линия. Във фейсбук където се публикуват видеа на живо, огромни галерии от снимки и коментари по всъвъзможни въпроси, е следван от близо 200 хил. души.
Квотата от 5 хил. приятели беше разграбена за часове през 2013 г., когато профилът беше създаден. Отделно два големи фен клуба вършат абсолютно същата работа – един с 240 хил. и един със 168 хил. харесвания, плюс множество по-малки.В туитър Борисов също е рекордьор с огромните за родните стандарти 82 хил. последователи. Той се поддържа по западен образец, със специфичните възможности на тази мрежа и публикациите са предимно на английски език. Отделно премиерът има YouTube канал за изказванията си и инстаграм профил за снимките си.
Борисов и Радев Взаимно се следват. Има едно място, където президентът Румен Радев следва премиера Бойко Борисов – туитър. Профилът на държавния глава следва общо 805 страници, една от които е тази на Борисов. Публикувани са над 400 туита. Профилът на министър председателя също от своя страна следва този на президента. В туитър Борисов следва по-малко страници -213. Публикувани са над 1100 туита.***Пост за субсидиите предизвика куп реакцииЕдин от най-успешните постове на Слави Трифонов във фейсбук беше на 11 май за уникално високите държавни субсидии за българските партии.
Главен редактор на Любословие.bg.
Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални
Винаги активен
Техническото съхраняване или достъпът са строго необходими за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично поискана от абоната или потребителя, или единствено с цел да се осъществи предаване на съобщение по електронна съобщителна мрежа.
Опции
Техническото съхранение или достъпът са необходими за легитимната цел да се съхраняват предпочитания, които не са поискани от абоната или потребителя.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за статистически цели.Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за анонимни статистически цели. Без съдебна призовка, доброволно изпълнение от страна на Вашия доставчик на интернет услуги или допълнителни записи от трета страна, информацията, съхранявана или извличана само за тази цел, обикновено не може да се използва за идентифицирането Ви.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъпът са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя на даден уебсайт или на няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.