Сега четете
Мърдок иска Facebook да плаща за новини от големи медии

Мърдок иска Facebook да плаща за новини от големи медии

Само ден след като собственикът на Facebook Марк Зукърбърг обяви новата си идея, социалната платформа да фокусира вниманието си най-вече върху „пиятелите (friends) и да започне да прави рейтинг на информационните източници, медийният магнат и създател на съдържание Рупърт Мърдок отговори достойно.

В специално съобщение, поместено на сайта на News Corp. Мърдок настоява Facebook и Google да плащат на издателите на големите и „авторитетни медии“ такса за правото да разпространяват техни новини – така, както кабелните оператори заплащат на телевизионните канали, за да пълнят програмите си.

Агенция Bloomberg инфомира миналата седмица за решението на Марк Зукърбърг да ограничи разпространяването на дезинформация и „фалшиви новини“, като започне проверка кои медии са смятани от над 2.5 млрд. потребители на социалните мрежи за достоверни и на тях ще се дава предимство в секцията News Feed.

„Facebook“ и „Google“ популяризират източници на евтини сензации чрез алгоритми, които носят печалби на тези платформи, но в крайна сметка водят до това, че хората губят доверие в тях“, каза Мърдок, който управлява медийната империя 21st Century Fox Inc. контролира влиятелни новинарски имена като „Wallstreet Journal“, The Times, телевизионната мрежа „Sky“, Fox News Channel и таблоида „The Sun“.

Facebook drives about 17 percent of the visits to the websites of companies participating in Digital Content Next, a group that represents publishers including Bloomberg News, CNBC, Fox and Al Jazeera, according to Jason Kint, CEO of the organization.

„Има много спорове за моделите за абонамент, но още не съм видял предложение, което наистина да признава инвестирането в професионална журналистика и социалната ѝ цена“, добавя Мърдок. – Нямам съмнение, че Марк Зукърбърг е честен човек, каза още магнатът, но според него е притеснителна „липсата на прозрачност“ около новия процес, който би трябвало „да засяга издателите и онези в споменатите влиятелни платформи, които са загрижени от проблема с политическите пристрастия“.

„Време е да се помисли за различен подход“, продължава изявлението му. „Издателите очевидно увеличават стойността и качеството на „Facebook“ чрез новините и съдържанието си, но не са адекватно възнаграждавани за тези услуги. Таксите за ползване биха имали минимален ефект върху печалбите на „Facebook“, но огромен ефект за перспективите пред издатели и журналисти.“

Вижте и

Таксата от кабелните оператори е смятана в света на телевизиите за по-сигурен канал за приходи в сравнение с рекламата.

В САЩ вече има опит на сдружението на печатни и онлайн медии News Media Alliance да извоюва от Конгреса антимонополно изключение, което да позволи колективни преговори с платформи като „Facebook“ и „Google“ за по-изгодни условия да се използва тяхно съдържание. Но анализатори на медийния пазар казват, че от години се е установил модел технологичните компании безплатно да използват новини и той едва ли ще бъде променен, докато всички медии не се обединят.

До този момент нито Facebook, нито Alphabet Inc., компанията майка на Google, не са отговорили на идеята на Рупърт Мърдок.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре