Сега четете
Обявиха визуална идентичност на Пловдив

Обявиха визуална идентичност на Пловдив

Една година преди годината на титлата “Пловдив 2019” представи пред медии, партньори и обществеността в Пловдив визуалното лице на проекта. Античният театър, Римският стадион, кирилицата и символите на Пловдив са основно вдъхновение на новия знак и на визуалната идентичност, която представя най-динамичния и важен етап в реализацията на мащабния проект.

Мотото „Заедно“ също е неизменна част и вдъхновение за създаването на новата идентичност на проекта, като символ и ключово послание за всеки от проектите.

„Беше предизвикателство за нас да създадем знак, който да обединява всичко, с което се гордеем в Пловдив и същевременно да е конкретен и изчистен“, споделят дизайнерите на визията Красимир Ставрев и Георги Лазаров от пловдивското студио “Пункт“. В основния графичен знак те са вложили емблематични символи на града, така че формата му да бъде припозната навсякъде в градското пространство.

Седем графични линии нарастват, за да преминат през каменните сводове, къщите, реката,  хълмовете, калдъръма на Стария град, хилядолетните исторически пластове до Античния театър, Римския стадион, Хисар капия и съвременната архитектура. Силуетът на логото обобщава характерните за града култури и религии, които Пловдив е подслонил през своята история. Специално място заема и символиката с буквата  П, която се асоциира освен с името на града, и с един от основните проекти в програмата, посветен на кирилицата. Логото е и своеобразен портал, който преди всичко кани жителите и гостите на града да преминат на следващо ниво.

Избраният шрифт е с модерна българска кирилица. Той следва заоблените форми на логото и е адаптиран към всички европейски азбуки. Създаден е от водещата българска компания за разработка на шрифтове „Фонтфабрика“ през 2017 година. С него ще се изписва „Пловдив – Европейска столица на културата“ във всички комуникационни материали на фондацията и нейните партньори.

Вижте и

Представянето на визията започва с дигитална кампания, изцяло обновен сайт и външна реклама от тази седмица. Кампанията включва поредица от видеа, снимки, илюстрации  и символи, пресъздаващи трансформацията, динамиката, растежа и развитието на проекта.

Трите рекламни видеа са дело на студио „Кламер“, което прегърна и мотото „Заедно“ за свое вдъхновение. Видеата са дело на режисьора Георги Манов и ползват музиката, рисуването и светлината като част от универсалните езици на изкуството за съживяване на новия графичен знак на „Пловдив 2019“. Изцяло обновеният сайт е работа също на пловдивско студио. Йоханнес Артинян и Иван Йонов от „Ай –креатив“ са създали платформа, в която могат да бъдат намерени както историята на проекта, основна информация за инициативата, така и всички платформи и проекти от програмата, най-актуалните новини от работата на фондацията и пълна информация за екипа и управляващите органи.  В бъдеще сайтът ще бъде допълнен с подробния календар от събития на Европейската столица на културата, информация за основните локации и за възможностите за закупуване на билети.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре