Д-р Андрей Велчев е главен редактор на Luboslovle.bg, доктор по…
Facebook Inc представи нова услуга, насочена към деца под 13 години – приложението Messenger Kids. В него се залага на засилени мерки за сигурност – акаунтите могат да бъдат създавани само от родителите и те трябва да добавят всеки отделен нов контакт, обяви компанията в понеделник. В приложението няма да се пускат реклами, а данните на потребителите няма да се обработват с рекламни цели, пише Investor.bg.
В Messenger Kids Facebook само родителите трябва да се идентифицират с паролата си за Facebook, за да създадат акаунт за децата си. Ако деца искат да се добавят взаимно като контакти, това трябва да бъде одобрено от родителите и от двете страни, заяви продуктовият мениджър Лорън Чен. Децата не могат да трият нищо в Messenger Kids, същевременно обаче родителите нямат достъп до съдържанието на разговорите в своите собствени устройства.
Засега няма механизъм за прехвърляне на данните във версията за възрастни на Messenger при достигане на възраст от 13 години, а според Facebook от автоматично копиране няма смисъл, казва Чен.
Вече има редица други приложения, които децата могат да използват с родителско съгласие, а децата могат да комуникират помежду си чрез текстови съобщения на мобилни телефони. Facebook пояснява, че според редица изследвания малките деца вече използват технологиите регулярно, но чрез приложения, пригодени за тийнейджъри и възрастни, които предизвикват безпокойство сред родителите, че децата им могат да комуникират с непознати.
Пускането на приложението в понеделник се приема като тест, тъй като достъп до нега засега има само в САЩ и само за операционната система iOS на Apple. Приложението е било разработвано в продължение на 18 месеца.
Facebook обяви, че се е консултирала с 1200 родители както и със специалисти по онлайн сигурност и развитие на детето, включително от Националната асоциация за родители и учители, Центъра за емоционално разузнаване в Йейл, Центъра за медии и детско здраве и др
Каква е вашата реакция?
Д-р Андрей Велчев е главен редактор на Luboslovle.bg, доктор по национална сигурност и политология, магистър по политически мениджмънт и публични политики, както и по масови комуникации от Нов български университет. Той е автор на множество публикации и интервюта в областите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации, както и по теми, свързани с националната и личната сигурност, хибридните войни и съвременните заплахи. Член е на: Съюза на българските журналисти, Асоциацията на полицейските началници, Националния съюз „Безопасност и охрана“, Националната асоциация „Сигурност“