Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Facebook Inc представи нова услуга, насочена към деца под 13 години – приложението Messenger Kids. В него се залага на засилени мерки за сигурност – акаунтите могат да бъдат създавани само от родителите и те трябва да добавят всеки отделен нов контакт, обяви компанията в понеделник. В приложението няма да се пускат реклами, а данните на потребителите няма да се обработват с рекламни цели, пише Investor.bg.
В Messenger Kids Facebook само родителите трябва да се идентифицират с паролата си за Facebook, за да създадат акаунт за децата си. Ако деца искат да се добавят взаимно като контакти, това трябва да бъде одобрено от родителите и от двете страни, заяви продуктовият мениджър Лорън Чен. Децата не могат да трият нищо в Messenger Kids, същевременно обаче родителите нямат достъп до съдържанието на разговорите в своите собствени устройства.
Засега няма механизъм за прехвърляне на данните във версията за възрастни на Messenger при достигане на възраст от 13 години, а според Facebook от автоматично копиране няма смисъл, казва Чен.
Вече има редица други приложения, които децата могат да използват с родителско съгласие, а децата могат да комуникират помежду си чрез текстови съобщения на мобилни телефони. Facebook пояснява, че според редица изследвания малките деца вече използват технологиите регулярно, но чрез приложения, пригодени за тийнейджъри и възрастни, които предизвикват безпокойство сред родителите, че децата им могат да комуникират с непознати.
Пускането на приложението в понеделник се приема като тест, тъй като достъп до нега засега има само в САЩ и само за операционната система iOS на Apple. Приложението е било разработвано в продължение на 18 месеца.
Facebook обяви, че се е консултирала с 1200 родители както и със специалисти по онлайн сигурност и развитие на детето, включително от Националната асоциация за родители и учители, Центъра за емоционално разузнаване в Йейл, Центъра за медии и детско здраве и др
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)