Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Американската търсачка Google не е променила своя алгоритъм за търсене, за да пренареди отделни уебсайтове, заяви компанията в писмо до руския орган за надзор на комуникациите, след като Москва изрази опасения, че търсачката може да дискриминира руските медии.
Ръководителят на „Роскомнадзор“ заяви по-рано през този месец, че ще поиска изясняване от Google, част от Alphabet Inc, за това дали умишлено е поставила статии от руските новинарски уебсайтове „Спутник“ и Russia Today по-назад в резултатите от търсенето.
В отговор на въпрос относно статиите на „Спутник“ в рамките на пресконференция, която се проведе по-рано през ноември, изпълнителният директор на Alphabet Ерик Шмид заяви, че Google се опитва да придаде по-малка видимост на „този вид уеб сайтове“, вместо да ги изтрие, припомня Ройтерс.
Това предизвика оплаквания от руските власти, а „ Роскомнадзор“ заяви през миналата седмица, че ще предприеме действия срещу Google, ако компанията дискриминира руските медии.
„Бихме искали да ви информираме, че говорейки за класирането на уеб източници, включително на уеб сайтовете на Russia Today и „Спутник“, Ерик Шмид има предвид продължаващите усилия на Google за подобряване на качеството на търсенето“, заяви Google в писмо, публикувано в сайта на руския орган.
„Ние не променяме нашия алгоритъм за повторно класиране“, добавя компанията.
Говорител на Google потвърди, че писмото е изпратено от компанията, но не предостави допълнителни коментари.
Руското правителство финансира „Спутник“ и Russia Today, а американските разузнавателни агенции заявиха, че и двата уебсайта разпространяват дезинформация и са публикували отрицателни материали за Хилари Клинтън по време на президентската кампания през 2016 г.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)