Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Доверието в медиите у нас достигна най-ниски нива, показва актуално социологическо проучване на агенция „Алфа рисърч“ и фондация „Конрад Аденауер“ за медийната свобода и политическата комуникацияЕдва един от 10 българи вярва в независимостта на медиите в страната. На „връзките с обществеността“ на политиците гражданите също дават слаба оценка – само 11% се чувстват добре информирани.
Проучването е национално представително, с 1024 анкетирани.Медийната среда в България се оценява все по-критично – както от международни организации, така и от самите й граждани. „Все по-малко българи вярват в истинска свобода на медиите“, коментира резултатите от изследването Кристиан Шпар, директор на Медийната програма за Югоизточна Европа на фондация „Конрад Аденауер“.67% оспорват, че медиите са независими.
Само 10% вярват в свободното отразяване на събитията, а 24% се колебаят.“Кризата на доверие в медиите достигна критична точка“, каза Шпар.„В България няма систематични посегателства над журналистите, но е налице отслабване на медийната свобода чрез множество фактори. Такива са монопол на олигарсите, взаимна зависимост между медиите и политиката, изостренаикономическа криза на медиите, както и дефицити в законодателството и медийната саморегулация“, каза Шпар.Едно предишно проучване на фондацията показва, че всеки трети журналист избягва да отразява определени лица, фирми или теми.Изследването беше представено на Медийния форум за Югоизточна Европа (SEEMF) на 27-ми ноември 2017 г. в София пред над 300 посетители и гости. SEEMF е най-големият медиен конгрес в региона, който се провежда всяка година в различна държава на Балканите.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)