Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Производителят на хитовата игра за разширена реалност Pokémon Go привлече ново финансиране в обем от 200 млн. долара, пише The Wall Street Journal .Финансирането от серия B на Niantic Inc. се случва само няколко седмици, след като производителят на играта заяви, че планира да пусне ново заглавие, наречено Harry Potter: Wizards Unit. Niantic спечели известност през лятото на 2016 г., когато милиони играчи на Pokémon Go се прокрадваха из улиците и парковете на градовете, за да преследват цифрови чудовища със своите смартфони.Финансирането е било ръководено от Spark Capital, като участие са взели Founders Fund, Meritech, Javelin Venture Partners, както и агенцията за връзки с обществеността You & Mr. Jones и интернет компанията NetEase Inc., става ясно от данни на Niantic.
Главният изпълнителен директор на производителя Джон Ханке заявява в имейл, че финансирането ще даде възможност за нови стратегически проекти на компанията.Pokémon Go достигна приходи от 1 млрд. долара в световен мащаб само седем месеца след пускането на играта през юли миналата година – по-бързо от всяка друга мобилна игра, включително Candy Crush Saga на Activision Blizzard Inc., показват данни на App Annie Inc. Niantic се готви за новия си удар: игра за Хари Потър с добавена реалностВ играта си Niantic съчетава проследяване на местоположението и добавена реалност, технология, която покрива цифрови изображения върху реални среди. Играчите могат да търсят любими чудовища, като Пикачу, на цифрова карта с помощта на телефоните си. Когато стигнат до дадени локации на картата, те виждат дигитални изображения на популярните герои, смесени в реална среда.
Базираната в Сан Франциско Niantic е и производител на Ingress – друга мобилна игра, която комбинира добавена реалност и бе пусната години преди Pokemon Go. Играта никога не постигна широка популярност.Pokémon Go прекара 74 последователни дни като най-сваляното приложение за iOS на Apple Inc. в САЩ през 2016 г. Сега, почти година и половина след пускането на играта, Niantic има за задача да докаже, че не е извършила еднократно чудо. Няколко други игри с добавена реалност се появиха междувременно на пазара.
Анализаторите твърдят, че истинската иновация на Pokemon Go се крие в базирания на местоположението хазарт, който кара играчите да станат от дивана си в хола и да излязат навън, търсейки виртуални чудовища.Ханке твърди, че новият капитал ще позволи на компанията да осъществи дългосрочни инвестиции в областта на добавената реалност.Niantic се възползва от популярни марки, за да създава повече игри.
По-рано през този месец производителят обяви, че ще изгради наследник на Pokémon Go чрез партньорство с Warner Bros., създавайки тематични игри за Хари Потър. Играта обещава да използва разширената реалност, за да вкара някои от въображаемите зверове на франчайза Хари Потър в реални градове и квартали. Играчите дори ще се научават да правят магии, за да се справят с дигиталните създания.По-рано в рамките на финансиране от Серия А Niantic набра през 2015 г. 30 млн. долара от Google и Nintendo.Оттогава насам индустрията стана свидетел на поредица от сделки с рискови капиталисти в тази насоченост.
Компании, разработващи технологии за разширена или виртуална реалност, набраха 131 млн. долара чрез 47 сделки през 2016 г. и 263 млн. долара чрез 51 сделки през тази година досега, според PitchBook Data Inc. Тези цифри не отчитат двата цикъла на финансиране на Magic Leap Inc. от 1,2 милиарда долара, пояснява WSJ.Публично търгуваните технологични компании също залагат на добавената реалност.
По-рано през тази година Apple представи ARKit, за да предложи на разработчиците инструменти за създаване на приложения за добавена реалност. Google, собственост на Alphabet Inc., пусна конкурентна софтуерна система, наречена ARCore, докато Facebook Inc. и Snap Inc. разработват също продукти в тази категория.След новото финансиране партньорът на Spark Capital Мегън Куин ще стане част от Борда на директорите на Niantic.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)