Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Google изпрати на американските изборни регулатори писмо, в което посочва, че „силно подкрепя“ затягането на правилата за политическата онлайн реклама, като част от усилията за намаляването на „чуждестранните злоупотреби и влияние“ върху изборите, предава Ройтерс.
Властите в САЩ отправиха критики към Google, Facebook и Twitter за това, че не правят достатъчно, за да откриват и блокират руските агенти, които купуват реклами в техните услуги. Американските власти твърдят, че тези реклами са имали за цел да повлияят на гласоподавателите по време на изборите в САЩ през 2016 г.
Американският закон позволява на чуждестранни организации да рекламират, но нямат право да влияят на изборите.
През септември Федералната изборна комисия, която определя правилата за финансиране на кампаниите, гласува, за да гарантира, че те се прилагат и за онлайн дейности. Тя започна публични дебати, които ще приключат в понеделник.
В писмото си Google дава своя официален отговор към тези обсъждания.
„Сега повече от всякога трябва да работим заедно, за да подобрим прозрачността и да намалим чуждестранната злоупотреба и влияние върху американските избори“, пише компанията.
Изказването е завой от някогашните желания на онлайн гиганта. През 2010 г. Google искаше да бъде премахнато задължителното посочване на купувача на рекламата. По това време комисията не постигна консенсус по въпроса. Сега Google призовава комисията да разшири правилата за разкриване на информация и в онлайн пространството, след като те вече се прилагат за телевизионните и печатните реклами.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)