Д-р Андрей Велчев е главен редактор на Luboslovle.bg, доктор по…
Разпространението на онлайн реклами, които са се опитвали да повлияят на президентските избори в САЩ миналата година не е сериозен проблем. Истинският проблем е разделянето на обществото и хората чрез фалшивите новини, обяви изпълнителния директор на Apple Тим Кук в интервю за телевизия NBC.
“Не смятам, че големият проблем са реклами от чуждестранни правителства. Според мен това е около 0.1% от проблема. По-големият проблем е, че някои от тези инструменти се използват, за да разделят хората, да ги манипулират и да се разпространяват масово фалшиви новини, за да се промени начина им на мислене. Според мен това е проблемът, който взима всички места от 1 до 10”, коментира Кук.
Интервюто му е в същия ден, когато ръководители на Google, Twitter и Facebook бяха на изслушване в американския Конгрес по повод подозренията, че платформите им за онлайн реклама са били използвани за политическо влияние. Apple за сега не е засегната от проблема, защото не разчита толкова много на онлайн рекламата за приходите си и участието ѝ на този пазар е минимално.
Въпреки това позицията на Кук се тълкува от мнозина като подкрепа и защита на останалите технологични гиганти. Ръководителят на отдела за комуникации на Microsoft Франк Шоу публикува в Twttier извадка от интервюто с коментар: “Тим Кук описва проблема перфектно”.
Каква е вашата реакция?
Д-р Андрей Велчев е главен редактор на Luboslovle.bg, доктор по национална сигурност и политология, магистър по политически мениджмънт и публични политики, както и по масови комуникации от Нов български университет. Той е автор на множество публикации и интервюта в областите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации, както и по теми, свързани с националната и личната сигурност, хибридните войни и съвременните заплахи. Член е на: Съюза на българските журналисти, Асоциацията на полицейските началници, Националния съюз „Безопасност и охрана“, Националната асоциация „Сигурност“