Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Разпространението на онлайн реклами, които са се опитвали да повлияят на президентските избори в САЩ миналата година не е сериозен проблем. Истинският проблем е разделянето на обществото и хората чрез фалшивите новини, обяви изпълнителния директор на Apple Тим Кук в интервю за телевизия NBC.
“Не смятам, че големият проблем са реклами от чуждестранни правителства. Според мен това е около 0.1% от проблема. По-големият проблем е, че някои от тези инструменти се използват, за да разделят хората, да ги манипулират и да се разпространяват масово фалшиви новини, за да се промени начина им на мислене. Според мен това е проблемът, който взима всички места от 1 до 10”, коментира Кук.
Интервюто му е в същия ден, когато ръководители на Google, Twitter и Facebook бяха на изслушване в американския Конгрес по повод подозренията, че платформите им за онлайн реклама са били използвани за политическо влияние. Apple за сега не е засегната от проблема, защото не разчита толкова много на онлайн рекламата за приходите си и участието ѝ на този пазар е минимално.
Въпреки това позицията на Кук се тълкува от мнозина като подкрепа и защита на останалите технологични гиганти. Ръководителят на отдела за комуникации на Microsoft Франк Шоу публикува в Twttier извадка от интервюто с коментар: “Тим Кук описва проблема перфектно”.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)