Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Грижата за хората и за природата е основен акцент в политиката на компанията
Докладът бе официално представен на пресконференция, в която се включиха Бойко Сачански, Управител на BILLA България, Стоян Тачев, Ръководител отдел „Управление на проекти и процеси“ и Координатор корпоративна отговорност, както и Радина Велчева, основател на фондация „Искам бебе“, Евелина Милушева, началник отдел „Социални дейности и услуги“ на БЧК, и Ивайло Гюров, директор Фондонабиране и комуникации, Сдружение „SOS Детски селища“ България, които са ценни партньори на търговската верига.
Докладът обхваща периода от 1 януари 2015 до 31 декември 2016 г. и отчита постиженията на компанията по отношение на продуктите, околната среда, служителите и обществото като цяло. Той е израз на стремежа на търговската верига да направи стратегията си за устойчив бизнес достъпна и прозрачна. BILLА е единствената компания от ритейл сектора у нас, която издава подобен доклад.
„Щастливи сме, че вторият ни Доклад по корпоративна отговорност е факт. В BILLA ежедневно работим по устойчиви във времето проекти, с които целим да допринасяме за развитието на обществото. Убедени сме, че това е мисията на всяка отговорна компания. Съхраняването на природните ресурси, подпомагането на уязвими социални групи и подкрепата за професионалното и личностното развитие на нашите служители са сред основните приоритети на BILLA“, коментира Бойко Сачански, Управител на BILLA България.
Корпоративната стратегия на търговската верига се основава на четири стълба за устойчивост:
По-устойчиви продукти
Основен приоритет за BILLA България е да предлага на своите клиенти богато разнообразие от качествени продукти с доказан произход. Компанията работи активно с потребителски асоциации и акредитирани лаборатории и насърчава своите доставчици да се сертифицират по утвърдени стандарти за качество. Дългосрочна цел на търговската верига е да подкрепя българските производители и да им дава възможност да реализират продукцията си на пазара. BILLA успя да увеличи значително дела в оборота на директно закупената от родни производители продукция – от 27% през 2014 г. до 41% през 2016 г. Търговската верига се стреми непрекъснато да представя на потребителите предимствата на българските продукти и затова през 2016 г. организира две пътуващи изложения, с които запозна клиентите си с млечните храни по БДС и със сурово-сушените месни деликатеси с традиционно-специфичен характер. Друг ключов приоритет за BILLA е разширяване на асортимента от сертифицирани биопродукти. Към момента 2% от всички артикули в магазините са био.
Опазване на околната среда
BILLA България залага дългосрочни цели, свързани с опазването на околната среда. Компанията развива устойчиви във времето политики, за да оптимизира въздействието си върху природата. Търговската верига въведе система за управление на енергията според международния стандарт ISO 50 001, като по този начин значително повиши енергийната си ефективност. Освен това, през изминалите 2 години BILLA предаде за енергийно оползотворяване близо 28% от биоразградимите си отпадъци. Друго значимо постижение е спад с 21% на общите емисии на парникови газове на единица търговска площ. Компанията успя да увеличи и количеството на рециклираните отпадъци с 31% спрямо 2014 г. и с 57% спрямо базовата година.
Мотивация и квалификация на служителите
BILLA България приема своите служители като ценен капитал, който е от ключово значение за устойчивото развитие на компанията. Търговската верига работи активно, за да поддържа на високо ниво мотивацията и удовлетвореността на кадрите си и в същото време да повишава квалификацията им. През 2016 г. BILLA отвори обучителен център „Школа за експерти“, където през миналата година бяха обучени 438 служители. Компанията успя да сертифицира 271 пекари и 181 представители на отдел „Месо“ по програми на МОН. Солидарността и съпричастността са водещи в отношението към работещите в BILLA. Компанията е първата търговска верига у нас, която учреди Социален фонд за подпомагане на служители в затруднено положение. Финансирането в него е от дарения от страна на BILLA и от доброволни вноски на персонала. До края на 2016 г. са подпомогнати 61 служители с общо над 81 000 лв.
Социален корпоративен ангажимент
BILLA България се стреми да участва активно в разрешаването на наболели социални проблеми и да допринася за положителните промени в обществото. От години компанията е ценен партньор на редица неправителствени организации у нас, сред които БЧК, фондация „Искам бебе“, Съюз на слепите в България, SOS „Детски селища“. BILLA е първата търговска верига у нас, въвела практиката за асистирано пазаруване на незрящи хора. Служителите във всички магазини преминаха обучение, за да могат да оказват съдействие на клиенти с увредено зрение. Друг значим проект е инициативата „За повече деца в България“, в рамките на която от продажба на картички с артистични снимки на бебета бяха събрани средства за ин витро процедури на 6 двойки с репродуктивни проблеми. Ключов приоритет за BILLA е опазването на българското културно-историческо наследство. В две поредни години търговската верига организира националната кампания „Ние обичаме България“, която цели подпомагането на реставрацията и поддръжката на значими паметници на културата. През 2016 г. бяха дарени средства за Паметника на свободата на връх Шипка, а през 2017 г. – за Мадарския конник.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)