Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Феномен ли е Александър-Спас или продукт на социалните мрежи
Хората се доверяват на измамници в социалните мрежи, защото не различават общуването офлайн и онлайн. Това коментира в студиото на „Тази сутрин” психологът доц. Маргарита Бакрачева във връзка със случая „Александър Николов” и големия брой „ужилени” от измамника.
Личната предразположеност, настроението, в което ни заварват и факта, че използваме комуникацията по навик според нея са факторите, които определят дали ще приемем „на доверие” приятелството и предложенията на човек, когото не познаваме.
По думите й когато общуваме виртуално сме склонни сами да довършваме образите и така неяснотите не правят впечатление.
„Обикновено фалшивите профили са лесно разпознаваеми по липсата на много лични снимки и преживявания. Тук са положени усилия за поддържане на профил, който не съдържа много лична информация, но е достатъчно активен, за да изглежда, че зад него стои реален човек”, посочи психологът.
Според нея Спас Василев (както по всяка вероятност се казва мъжът зад влиятелния профил от „Туитър” и „Фейсбук”) е успял адекватно да прецени на какво реагират потребителите – на негативната информация, „много по-трудно е да убедиш хората по някакъв позитивен начин”.
Доц. Бакрачева коментира, че вероятно „Спас” е вложил нещо от себе си в „Александър”: „За да бъдеш убедителен, трябва да вярваш на себе си, дори и да е най-голямата лъжа. В този профил със сигурност има и нещо лично”.
Тя има 34 общи приятели с Александър Николов.
bTV, „Тази сутрин“
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)