Д-р Андрей Велчев е главен редактор на Luboslovle.bg, доктор по…
Козметичната марка Дав (Dove), собственост на холандския гигант Юниливър (Unilever PLC), се извини за реклама на душ гел, която бе критикувана, че е расистка, предадоха световните агенции.
Трисекундният клип е бил качен в петък в американската страница във Фейсбук на „Дав“. Той показва чернокожа жена, която си сваля фланелката, изпод която се появява бяла жена, която на свой ред си сваля фланелката и се появява азиатка. Това предизвика гнева на социалните мрежи, а някои потребители си спомниха за реклама на сапун от края на XIX или началото на XX век, показваща чернокожи, които след като са се натъркали с рекламирания сапун стават бели.
„Да си черен означава ли да си мръеен и нежелан?“, пита потребителят@Зот1_Негейс, призовавайки за бойкот на продуктите на „Дав“ и „Юниливър“.
„Накратко, расизмът се завръща в модата и марките търсят печалба от това“, пише потребите л ят@ВеаШх В. на френски.
От компанията обясниха, че целта на рекламата е била да покаже, че техният продукт е подходящ за всеки тип кожа, но признаха, че подходът им е бил грешен. Видеото е свалено, а компанията поднесе извиненията и каза, че съжалява за нанесената обида.
„Това не представя разнообразието на истинската красота, ценена от „Дав“, която е в основата на убежденията ни, и това не трябваше да се случва,“ посочва компанията в изявление по повод рекламата.
Каква е вашата реакция?
Д-р Андрей Велчев е главен редактор на Luboslovle.bg, доктор по национална сигурност и политология, магистър по политически мениджмънт и публични политики, както и по масови комуникации от Нов български университет. Той е автор на множество публикации и интервюта в областите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации, както и по теми, свързани с националната и личната сигурност, хибридните войни и съвременните заплахи. Член е на: Съюза на българските журналисти, Асоциацията на полицейските началници, Националния съюз „Безопасност и охрана“, Националната асоциация „Сигурност“