Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Рекордният брой заявки в 4-тото издание на конкурса не разводниха качеството му
Най-големите български рекламодатели се събраха да оценят постиженията си след една относително успешна за рекламния и медийния пазар година с нарастнали бюджети, акцент върху дигиталните медии и интересни наградени кампании, за които основен критерий на журито не е големият рекламен бюджет или широката достигаемост до масова аудитория.
Членове на журито коментираха, че тази година високо ниво на заявките ги е стимулирало като цяло да поставят по-високи оценки, което вдига качеството на конкурса. Ако може да откроим някаква тенденция, отразена в наградените кампании, то тя е – фокус в специфичното. Отличените кампании отразяват основното стремеж на големи рекламодатели да работят по-целенасочено с по-прецизни подбрани целеви групи и да търсят тяхната по-ясно манифестирана ангажираност с брандовете, продуктите и каузите. Точно тук бих поставил особения акцент на конкурса – върху наградата за кампанията срещу фалшивите новини на колегите от Mediapool.bg под мотото: “Ти си това, което четеш”, която показва, че рекламодателите и рекламните агенции имат добра представа за възможността си да влияят не само върху потребителското, но и върху гражданското поведение.
Ето и победителите от тазгодишния конкурс “Raising the БАР”:
- Категория Нов продукт – екипна награда победител – Загорка с кампания „Крадецът на Ябълки. Стиска ли ти?”
- Категория Нов продукт – индивидуална награда – Леонора Христова от Юниливър за кампания „Baby Dove: няма перфектни майки, само истински!
- Категория Нова услуга – екипна награда победител: Пощенска банка с кампания „Повече днес“.
- Категория Нов корпоративен бранд – най-добър маркетингов екип – Мобилтел за бранда „МТЕЛ СПОРТ“.
- Категория Продуктов ребрандинг – най-добър маркетингов екип: Захарни заводи с кампания „Сладки времена – любимите локум и халва от Захарни заводи“.
- Категория Нововъведение в продукт и повторно пускане на пазара – екипна награда за Кока-кола с кампания „Coca-Cola No Sugar“.
- Категория Нововъведение в услуга и повторно пускане на пазара – най-добър маркетингов за Първа инвестиционна банка с кампания „Дигитална карта от Fibank“.
- Категория Активиране на бранд – най-добър маркетингов екип: Декатлон с кампания „DECATHLON BOX OFFICE“.
- Категория Корпоративна социална отговорност и спонсорства – най-добър маркетингов екип: Mediapool с кампания „Ти си това, което четеш“
Прочетете и специалното интервю за Любословие.бг на изпълнителния директор на БАР Росен Мисов.
Д-р Боян Кутевски
Д-р Боян Кутевски, Контент Мениджър. Водещ експерт по връзки с обществеността и маркетинг. Много студенти го познават като преподавател в Софийския Университет, Нов български университет и Датския колеж в София. Редом с преподаването д-р Кутевски поддържа и интересна рубрика в Любословие.БГ. |
e-mail: kutevski@luboslovie.bg |
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)