Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Най-големият телеком в страната и един от най-големите рекламодатели – „Мобилтел“ подписа едногодишен договор за PR обслужване с дългогодишната независима българска агенция United Partners. В рамката на новото партньорство двете компании ще работят в посока позициониране на бранда „Мтел“ от телеком оператор към дигитална медийна компания със собствено спортно съдържание.
Това е логично продължение на промените, които настъпиха в бизнеса на „Мобилтел“ през последните две години. В края на 2015 г. собственикът на компанията – Telecom Austria Group (TAG) реши да засили представянето на телекома във фиксирания сегмент и купи кабелния оператор „Близу“. Може би най-голямата трансформация обаче стана факт в началото на тази година, когато телекомът лансира спортните канали Mtel Sport 1 и 2.
Хронология на събитията
Изборът на нова PR агенция се случва точно три години след като „Мобилтел“ започна съвместна работа с All Channels Communication. От телекома коментираха за „Капитал“, че още от края на 2016 г. са планирали да организират конкурс за PR агенция, но поради натовареността в коледния период са отложили процедурата за пролетта на тази година. Впоследствие стана ясно, че от All Channels Communication са отказали да се включат в надпреварата за комуникационно облужване. Като причина за това от агенцията посочиха, че „в хода на партньорство им са разбрали, че имат различия в корпоративните култури на двете организации“.
През май пък „Мобилтел“ обяви началото на двегодишното партньорство с творческата агенция Saatchi&Saatchi София, част от комуникационната група на Publicis One.
Конкурс за милиони
Така в надпревата за PR обслужване и управление на милионния бюджет на „Мобилтел“ са били поканени да се включат общо три от най-големите агенции в България, чиито имена обаче от телекома не споменават. „Тъй като имахме значителни изисквания към бъдещата ни агенция, както в сферата на традиционния PR, така и в социалните медии, се насочихме главно към тези, които имат най-голям капацитет да поемат голямото количество работа, което само един телеком като „Мтел“ може да създаде“, обясни пред „Капитал“ Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в „Мтел“.
Конкурсът за нова PR агенция се е провел в няколко етапа, като пред участниците са били поставени три различни комуникационни задачи. Една от тях е изцяло с творческа насоченост и срок за изпълнение един ден. Според Захариева именно така от телекома могат да преценят доколко кандидатстващите агенции имат капацитета да работят креативно под напрежение и при изключително кратки срокове, които са неизбежни в дигиталната среда.
Така се стига и до избора на United Partners. „Спечелиха ни с опита си на телеком пазара, ангажираното си отношение и сплотения експертен екип, който даде наистина силно предложение с добър баланс между креативност и синергия с бизнес целите на компанията“, аргументира избора Илияна Захариева. Двете компании са подписали договор за една година с опция за продължаване, което е стандартна практика на пазара.
До края на миналата година United Partners обслужваше телекома VIVACOM, който към момента работи с PR агенцията „ОТ-ДО Консулт“.
Новото партньорство
Сред целите, които United Partners посочват за съвместната си работа с „Мобилтел“, са да допринесат за бизнес резултатите на компанията и позиционирането на „Мтел“ като лидер в телекомуникациите с всички инструменти на съвременните маркетингови и корпоративни комуникации.
От United Partners коментираха още, че технологиите и телеком сектора винаги са били стратегически важни за развитието на агенцията. „Вярваме, че с компания като „Мтел“ говорим на един език и сме готови да експериментираме и да търсим най-иновативните и ефективни комуникационни решения“, каза пред „Капитал“ Mария Гергова-Бенгтссон, управляващ директор в United Partners.
Основният екип от агенцията, който ще обслужва телекома е съставен от шест човека. Включва key account manager и account manager, които ще отговарят за оперативно управление на проектите, творчески и дигитален експерт, както и account executive, който ще се грижи за спортното съдържание и активности и стратегически консултант, който ще следи за правилната стратегическа посока на развитие на „Мтел“. „Отделно на разположение ще бъдат и други специалисти от екипа ни като копирайтъри, видеосторителинг специалисти, анализи и инсайти, връзки с инфлуенсъри, институции, медии и други организации и други“, добави Mария Гергова-Бенгтссон.
www.capital.bg/biznes/media_i_reklama/
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)