Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Не е тайна, че Марк Зукърбърг възлага на добавената реалност перспективите пред Facebook. На тазгодишната конференция за разработчици на социалната мрежа основателят й постави ясно акцента върху технологията и заяви, че това е „следващото голямо нещо“. И разкри какви са плановете му да смеси „физическото и дигиталното по изцяло нов начин“.
От тази седмица Facebook ще даде на разработчиците на приложения възможността да добавят свои ефекти от типа „добавена реалност“ (каквито са популярните филтри в чат-платформата Snapchat, като например да добавим към снимката си кучешки уши или „корона“ от цветя) в камера-приложението на Facebook.
Това обаче е само началото, казва Зукърбърг, като Facebook планира приложението да може да показва менютата в ресторанти, виртуална пара, излизаща от истинска чаша кафе, както и 3D-ефекти върху бяла стена.
До момента компанията е инвестирала около 2 милиарда долара в технологии за добавена и виртуална реалност след придобиването на Oculus през 2014 г.
Крайната цел, каза той, е изглеждащи като обикновени очила или дори контактни лещи, които да показват виртуални обекти в реалния свят. Това, смята Зукърбърг, ще доведе до края на телевизора и смартфона.
„Нямаме нужда от физически телевизор – може да си купим приложението „Телевизор“ за 1 долар“ и да го „поставим“ на стената и да гледаме – и това ще е екран по-голям и от най-големия телевизор“, разказа по време на демото основателят на социалната мрежа. Планът е това обаче да се случи след 10 и повече години.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)