Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Луксозната марка часовници Rolex е компанията с най-добра репутация в света, показва годишната класация на Reputation Institute, цитирана от Business Insider. Институтът класира компаниите въз основа на възприятието на обществото за техния успех в седем области – продукти и услуги, иновации, работно място, управление, гражданство, лидерство и представяне.
Швейцарският производител на часовници оглавява класацията в Северна Америка и Азия, Lego е на първо място в Европа и Близкия изток, a Google води в Латинска Америка. За съставянето на класацията Reputation Institute събира над 240 000 рейтинги от 15 страни.
Ето и 10-те най-уважавани марки:
1. Rolex – 80,4 точки
Позицията на Rolex като най-уважавана марка в света се дължи на невероятно високата репутация на продуктите и услугите й. Тя попада в топ десет във всяка една категория. Пазарът на луксозни часовници изпитваше затруднения през 2016 г., като постигна растеж от едва 1%. но швейцарската марка успешно издържа теста на Apple Watch, който беше пуснат в луксозен вариант. Миналата година Rolex обяви първия си часовник от повече от 60 години, който показва и фазите на луната, което гарантира, че ще остане точен 122 години без необходимост от сверяване. Марката Rolex е създадена в Лондон през 1905 г., след което мести дейността си в Швейцария в края на Първата световна война.
2. Lego – 79,5 точки
Lego се оказа най-големият победител в класацията за репутация на марките през 2016 г., като скочи от шесто до второ място спрямо предишната година. Докато конкурентите на компанията за играчки Hasbro и Mattel регистрираха смесени резултати, Lego постигна страхотно представяне. От 2010 до 2015 г. приходите на компанията са нараснали повече от два пъти, а продажбите й са се увеличили с 6% през 2016 г.
3. Walt Disney – 79,2 точки
Disney губи една позиция през 2016 г., но увеличава резултата си с цяла точка. Миналата година компанията е започнала да бере плодовете от придобиването на поредицата „Междузвездни войни“. „Силата се пробужда“ продължи господството си в бокс офиса през януари, а появата на Rogue One през декември донесе приходи от над 1 млрд. долара в бокс офиса. Компанията обяви неотдавна, че има достатъчно материал за филми от поредицата „Междузвездни войни“ до 2030 г. Тя съобщи още, че удължава договора на генералния си директор Боб Игер до 2019 г.
4. Canon – 78,3 точки
Canon получи близо 4000 патента през 2016 г.. като остана на трето място по този показатеп, след IBM и Samsung. Най-гопемият производител нафотоапарати и принтери в света се разрасна чрез придобивания през 2016 г., включително чрез закупуването на медицинското подразделение на Toshiba за 6,5 млрд. долара, уточни Profit.bg.
5. Google – 78,2 точки
Google повишава рейтинга си, но все пак той остава по-нисък, в сравнение с третото място в класацията през 2015 г. 2016 беше първата цяла година след пускането на новата компания-майка Alphabet. Миналата година технологичният гигант обяви новата си линия телефони Pixel и гласово контролирания си спийкър Home, който цели да доведе изкуствения интелект до масите. Alphabet навлезе и в сферата на виртуалната реалност с пускането на слушалките Daydream.
6. Bosch – 78,1 точки
Германската инженерна и електронна компания Bosch затвърди позициите си в сферите на интернет и софтуера през 2016 г. През октомври миналата година компанията пусна демо версия на софтуер и хардуер за автономно шофиране и обяви също така, че ще изгради собствено предложение за клауд компютинг. което да конкурира Amazon и Google.
7. Sony – 77,7 точки
Миналата година Sony успешно се отърва от компютърната марка VAIO. която регистрира слаби резултати и се съсредоточи върху по-успешни продукти. През 2016 г. тя пусна слушалките си за виртуална реалност за конзолата за игри на Playstation, която притежава над 50% от пазара. Sony произвежда също сензори за камера за водещи смартфони, включително iPhone 7 и Samsung Galaxy7. Подразделението й Sony Motion Pictures пусна редица хитове в бокс офиса през 2016 г., сред които..Ловци на духове“ 3 и „Апдгу Birds: Фипмът“. Подразделението Sony Music е привлякло артисти, като Бионсе, А$АР Rocky и Калвин Харис.
8. Intel – 77,7 точки
Intel се превърна в стълб на технологичната индустрия, като водещ производител на чипове за настолни компютри и лаптопи. Макар че пропусна революцията при мобилните телефони, компанията възвръща позициите си. Според слуховете Intel има участие в iPhone 7. Компанията ще инвестира още в 5G и свързването с интернет, съобщи генералният директор Браян Крзанич. Intel започна 2017 г. с придобиване за 15.3 млрд. долара на Mobileye, която разработва технология за автономно шофира
9. Rolls-Royce – 77,7 точки
Rolls-Royce е една от малкото традиционни В2Вкомпании в класацията. Тя произвежда двигателите за редица пътнически самолети, като Airbus А380 и Boeing 787. Компанията иска да работи и по развитието на нови технологии. През март тя обяви планове да инвестира в научно-развоен център във Финландия за разработването на технология за автономно корабоплаване.
10. Adidas – 77,3 точки
-2016 се оказа добра година за германския производител на спортна екипировка, който надмина очакванията и обяви нетна печалба от над 1 млрд. долара. Миналата година беше първата от стратегическия й план 2020, който доведе начело на Adidas генералния директор Каспър Рорстед. Той иска компанията да стимулира продажбите в електронната търговия и да повиши ефективността. Adidas започна сътрудничество със звезди. като Кание Уест, Фарел и Рита Ора, за увеличаване на популярността на марката.
Източник: Любословие по медии/Политика – стр. 28
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)