Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Какви ще са аудио- и видеоклиповете и как ще изглеждат рекламните материали, с които ще се промотира новото издание на оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014- 2020“? Отговорът на този въпрос ще стане ясен съвсем скоро, след като преди дни ресорното министерство започна процедурата по избор на изпълнител.
Победителят ще трябва да разработи цялостна идейна концепция и дизайн за популяризиране на програмата, по която се изграждат най-големите инфраструктурни обекти в страната, а също да направи по два телевизионни и радиоклипа – единият с продължителност 30 секунди и кратка -15-секундна версия. В ангажиментите на бъдещия изпълнител влизат още подготовката на два интерактивни и два статични банера за интернет страници и други онлайн медии, както и разработването на визии за печатни материали и за комуникационни канали за медийно представяне.
Прогнозната сума, която е подготвило транспортното ведомство, е 72 хил. лева. Срокът за подаване на документи за участие е 19 април, а постъпилите предложения ще бъдат отворени ден покъсно. От поставените условия прави впечатление най-вече изискването за опита при изпълнението на подобни поръчки – минимум два реализирани проекта през последните три години, като е необходимо продуктите да са били излъчени или публикувани в медии с национален обхват.
При оценката на офертите предложената цена ще има тежест от 60 точки.
Останалите 40 точки ще дава техническото предложение, като интересното е, че то се поделя на осем подпоказателя. Максимум осем точки ще се дават на предложената визия и текстовата част на идейната концепция. Също толкова ще се присъждат при превод на английски език, адаптация, синхронизиране и вграждане на субтитри във видеоклипа. Явно от Министерството на транспорта много държат нещата да се видят „отвисоко“, тъй като осем точки ще носи и евентуалното предложение за заснемане на изградените проекти по програма „Транспорт“ от въздуха, чрез дронове, а още три, ако се пояснят начините и технологията на въздушните снимки, които изпълнителят планира да направи.
Пет точки ще се присъждат за други алтернативни начини за производството на видеоклипа, по четири ще се дават за ключовото послание и творческите начини за предаването му, както и на обосновката как то ще привлече вниманието на хората.
Междувременно ръководителят на управляващия орган на програмата Галина Василева заяви, че договорените средства по нея вече са 831 млн. евро, или 44 % от бюджета й. По думите й, към изпълнителите досега са разплатени 9% от парите, или 171 млн. евро. По линия на ‘Транспорт“ са заложени за изпълнение шест големи проекта, които представляват 89% от общия бюджет. Това са втората фаза на рехабилитацията на жп отсечката Пловдив – Бургас, с прогнозна стойност 350 млн. евро, модернизацията на жп линията Елин Пелин – Костенец за 460 млн. евро, лотовете 3.1 и 3.3 на автомагистрала „Струма“ и тунелът „Железница“, за които има подписан договор за 378 млн. евро, и строителството на третата линия на столичното метро.
Според одобреното през миналата година от Министерския съвет постановление за определяне на националните правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани с пари от еврофондовете, средствата, давани за информация и комуникация, могат да са до 2 на сто от общите харчове за проектите до 100 хил. евро и до 1% за всички останали.
Дата: 07.04.2017 00:01
Източник: Банкер – стр. 23
Стефан Савов
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)