Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Предприемането на диети по обяви, в които се предлага на хора да отслабнат за броени дни, постига йо-йо ефект, затова е абсолютно неправилно. Това предупреди пред Дарик един от най-добрите нефролози в България, който завежда Клиниката по ендокринология в Александровската болница проф. Здравко Каменов.
Той информира, че повишената жажда и увеличената кръвна захар са прекалено късни симптоми за диабет, защото, когато тях ги има, обикновено заболяването е налице. За да се предотврати развитието на диабета, опасността от появата му трябва да се констатира още в периодите, в които симптоми няма. Това може да се случи само с профилактични прегледи, посочи проф. Каменов.
„Всички са се сблъсквали с обяви, в които се търсят хора, които да отслабнат с десетина килограма за десетина дни. Това е неправилно. След това се качват много повече килограми. Това е йо-йо ефект. Не ги препоръчваме. Препоръчваме умерен подход с намаление примерно на 500 или 1000 калории от това, което е приемано до момента, за да може теглото да спада с два до четири килограма на месец. Знаете ли колко често, постъпвайки в отделение по повод неврологични, очни или други усложнения, се оказва, че пациент има диабет и той не е отскоро“, попита проф. Каменов.
„Проблемът при кръвната захар е, че не боли, а постепенно се повишава. Няма никакви особени симптоми. Когато има повишена жажда, повишено уриниране, когато започне да спада теглото, тогава вече кръвната захар е доста повишена. Тогава вече е очеизвадно, че има захарен диабет“, казва професът. Много важно е в най-ранните етапи, когато още няма повишение на кръвните захари, тогава да се интервенира, тогава можем да избегнем, да спрем развитието на диабет тип 2, а той се наблюдава при 90-95 на сто от диабетиците.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)