Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Социалните мрежи, като „Туитър”, „Фейсбук” и „Пинтерест”, карат хората да се чувстват самотни, установи изследване на американски психолози, цитирано от Би Би Си.
Според резултатите прекарването на повече от два часа на ден в социалните мрежи удвоява шансовете човек да се чувства в социална изолация, пише Нова телевизия.
Изследването сочи още, че изправянето пред идеализирано представяне на живота на другите може да предизвика чувство на завист.
В проучването са включени и потребителите на „Инстаграм”, „Снапчат” и „Тъмблър”.
„Все още не знаем обаче кое се е появило първо – употребата на социални мрежи или социалната изолация”, коментира съавторът на изследването Елизабет Милър от Университета в Питсбърг.
„Възможно е младежите, които първоначално са се почувствали социално изолирани, да са се обърнали към социалните мрежи, или пък увеличената употреба на социалните мрежи по някакъв начин да е довела до чувството на изолираност от реалния свят”, допълни тя.
В доклада към проучването се предполага, че колкото повече време човек прекарва онлайн, толкова по-малко време има за реалния свят. Разглеждането на снимки на приятели от събитие, на което не сте поканени например, може също да доведе до неприятно чувство.
Екипът на изследването е разпитал почти 2000 души на възраст между 19 и 32 години.
Според авторите е изключително важно въпросът да се изучава, тъй като проблемите с психичното здраве и социалната изолация са на епидемични нива сред младите хора.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)