Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Facebook започва нова инициатива за борба с фалшивите новини. Социалната мрежа ще маркира съмнителните информации с етикета „оспорени“ или „disputed“ на английски, съобщава онлайн изданието Re/Code.
Етикеът ще се поставя под самата публикация и ще се посочва кои са сайтовете, които „оспорват“ твърдението. Facebook няма да се заема да твърди коя новина е фалшива и коя не. Вместо това ще повдига дискусия, когато служителите на компанията забележат или получат сигнали за публикации, които може да не са коректни.
Когато получи сигнали, Facebook ще се опитва да проверява информациите, включително и като помоли за помощ организации, с които си партнира. Ако поне две проверки покажат, че има разминавания между написаното в дадената новина и фактите, Facebook ще добавя етикета. Той ще се слага и за видимо сатирични сайтове, ако се създава погрешно впечатление в читателите.
Това обаче не винаги става особено бързо. Понякога проверката може да се забави и с дни. За да стане по-бързо, Facebook ще трябва сама да преценява, а компанията не иска да прави това, за да не бъде обвинена в пречене на свободното слово. Затова тя предпочита доверени сайтове и организации да извършват проверката, а социалната мрежа само да привлича вниманието към съответната тема.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)