Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Кампанията за предсрочните избори, които ще бъдат на 26 март, започна още с разпускането на парламента в края на януари. БСП и ГЕРБ публикуваха програмите си и дори вече влязоха в дебат по тях. Социолозите прогнозират изравняване на силите, но предупреждават, че всичко засега е относително. Със социолозите Геновева Петрова, „Алфа Рисърч“, и Първан Симеонов от „Галъп“ коментираха предизборните послания на БСП и ГЕРБ и доколко те отговарят на очакванията на хората.
По думите на Първан Симеонов посланията на двете партии са социални и национални и затова отговарят на очакванията на избирателите. В момента, в който партиите започнаха да предлагат, взаимните обвинения се засилиха. Това се дължи на няколко фактора, обясни той, като подчерта, че се усеща доближаване на силите на основните играчи и това прави залога по-голям. Второ – БСП успява да вкара ГЕРБ в разговор и обяснение и позиционира себе си като ярка алтернатива в двойка от двама основни играчи. На трето място ние живеем в условия, в които не е важно дали се казва истината и впечатлението, което се произвежда, а е важно политическото внушение и образа, който се постига. Прави впечатление, че хората, които влизат в листите на БСП, се занимават с образи, с анализи, с интерпретации – журналисти, анализатори. Такива лица виждаме и при ГЕРБ. „Формациите ясно си дават сметка, че медийното е на преден план.“
Геновева Петрова посочи, че сред обществото има нагласи, които са с повече очаквания за социални мерки. Има и патриотично-националистическа вълна. Това обаче не поставя БСП и ГЕРБ под един знаменател. Въпреки че в програмите си те отговарят на тези очаквания, друг е въпросът дали биха го направили при едно управление. Тя очерта, че има съществени разлики между БСП и ГЕРБ както в генералните линии, така и в конкретните предложения, които правят.
БНТ, „Денят започва“
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)