Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Германският производител на коли Volkswagen обяви, че ще инвестира 2 млрд. долара в инфраструктура и рекламни кампании за коли с нулеви вредни емисии, съобщава Reuters. Това ще стане през следващите 10 години и е част от споразумението на компанията с американския съд по повод скандала с вредни дизелови емисии. Volkswagen, която въпреки проблемите през миналата година стана за пръв път най-големият производител в света, планира да изгради 500 станции за електрически коли в страна, включително 300 в 15 от най-големите градове в САЩ. Компанията обаче все още не е решила какъв ще бъде бизнес моделът на станциите.
Зелени градове
Volkswagen ще започне и инициативата си Green City („Зелен град“) в някой от градовете в щата Калифорния. Програмата предвижда компанията да изгради собствена мрежа за градски транспорт, която да бъде изцяло електрическа. Германската компания е избрала инициативите да бъдат контролирани от Марк Макнаб, който досега беше директор в американското й звено. Общата инициатива ще бъде реализирана от звеното Electrify America. В новата си роля Марк Макнаб ще продължи да наблюдава как се изпълнява споразумението с държавата.
„Всичко по проекта се развива много бързо“, коментира Макнаб в интервю. Той смята, че настъпването на електрическите колипредставлява възможност за цялостна трансформация на индустрията. По думите му компанията ще влага в проекта по 500 млн. долара на всеки 30 месеца.
Преди това той трябва да бъде одобрен от калифорнийските и щатските регулаторни органи. Плановете за одобрение трябва да бъдат пратени до 22 февруари.
Според споразумението със съда в САЩ германският автопроизводител ще трябва да инвестира 800 млн. долара от средствата в Калифорния, а останалите ще бъдат разпределени в останалата част на страната. Скандалът избухна през септември 2015 г., когато се разбра, че дизеловите автомобили на Volkswagen използват софтуер, който да преправя лабораторните резултати за вредни емисии. В скандала бяха замесени почти 600 хил. коли само в САЩ.
Volkswagen стигна до споразумение, според което трябва да изкупи обратно колите и да започне активна кампания за популяризиране на електрическите автомобили. Общите разходи на Volkswagen по споразумението вече са надхвърлили 20 млрд. долара и могат да достигнат 25 млрд., като освен всичко друго фирмата се отказа от цялостната продажба на дизелови автомобили в САЩ.
През изминалата година продажбите на автомобили на Volkswagen в САЩ са спаднали, но американският пазар отговаря за много малка част от общите световни продажби на фирмата и тя успя да стане най-големият производител на коли за 2016 г., надминавайки Toyota.
Любословие по Дневник/онлайн медии
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)