От 11-и декември (неделя) влиза в сила новия График за движение на влаковете на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД. В новата транспортна схема е заложено най-натоварените крайградски пътнически влакове да пътуват на по-чести интервали.
През следващата година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги, като ще се запазят и транспортните схеми в повечето региони в досега действащия график за движение. Превозът на пътници ще се извършва с общо 586 влака, от които: 24 международни бързи влака (като 10 от тях ще се движат само през летния сезон), 4 бързи влака със задължителна резервация, 73 бързи влака (два от които са сезонни), 143 пътнически влака и 352 крайградски пътнически влака.
С влизането в сила на новото разписание ще бъде възстановено директното движение в участъка Свиленград – София на международния влак от Истанбул за София. Запазва се връзката София – Крайова, която ще се осъществява със сутрешния бърз влак София – Видин и обедния бърз влак Видин – София.
По направлението София – Букурещ директните вагони ще се движат само през летния сезон, като през останалото време пътниците ще се прекачват на гара Русе на и от мотриса, която ще се движи Букурещ – Русе – Букурещ.
През летния сезон, от м. юни до м. октомври, е планирано да бъде запазено движението на сезонния влак Солун – София – Солун, който ще заминава от Централна гара София в петък вечер и ще пристига в Солун в събота сутрин. От Солун влакът ще тръгва в неделя вечер и ще пристигане в София в понеделник сутрин.
При изготвянето на новата транспортна схема е предвидено движението на влаковете в участъците с най-голям брой пътници в работните дни да се осъществява на по-чести интервали. В сутрешните часове влаковете по направлението Перник – София ще се движат на интервал от 20 минути, а в следобедните часове и вечер композициите по направлението София – Перник ще се движат на интервал от 40 минути.
За направлението Лакатник – Своге – София в сутрешните часове влаковете ще се движат на интервал от 30 минути, а вечер в обратното направление движението ще се осъществява на всеки 60 минути.
В участъка Пловдив – Асеновград ще бъде запазено досега действащото разписание и движение на влаковете на интервал от 60 минути. На такъв интервал от време ще се осъществява и движението на композициите в сутрешните и следобедните часове по направлението Димитровград – Първомай – Пловдив.
За участъка Пловдив – Септември ще се запази досега действащата схема в сутрешните часове, а в следобедните влаковете ще се движат на интервал от 40 минути.
При разработването на новото разписание, транспортната схема и периодите на движение на влаковете са съобразени в максимална степен с обемите и структурата на превозите, както и с техническите възможности и капацитет на подвижния състав.
С цел подобряване транспортното обслужване на населението, националният железопътен превозвач всяка година съгласува движението на бързите и пътническите влакове със съответните областни и общински администрации.
Голяма част от направените промени в новия График за движение на влаковете са съобразени именно с постъпили предложения и молби от тяхна страна, друга част – с обосновани искания на редовни клиенти, а трети – са свързани с повишаване рентабилността на превозите и ефективното използване на наличния подвижен състав, както и са съобразени с извършваните ремонтни дейности в различни железопътни участъци на страната.
В новото разписание на влаковете няма железопътни участъци, в които да е преустановено обслужването с железопътен транспорт.
Подробна информация за новия график за движение на влаковете клиентите на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД могат да получат от служителите на гишетата „Информация” и билетните каси във всички железопътни бюра и гари в страната, на националния информационен телефон 0700 10 200 или от електронния пътеводител на официалната интернет страница www.bdz.bg.