Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Ели Лефтерова , професионален кариерен консултант
Работодателите получават стотици, а понякога дори хиляди автобиографии на кандидати за всяка свободна позиция. Не е тайна, че индивидуалните CV-та рядко получават повече от 15-20 секунди внимание по време на отсяването на кандидати. Затова е от изключителна важност да подготвите CV, което да ви помогне да се откроите на фона на стотиците други. Ето няколко прости правила за писането и оформлението на вашата автобиография, които ще ви помогнат да постигнете именно това:
- CV-то не трябва да е по-дълго от 2 страници (А4)
- Отделните рубрики (най-често срещаните такива са: професионален опит, образование, знания и умения, интереси) трябва да бъдат отделени визуално чрез заглавия / големи букви, за да може четящият по-бързо да се ориентира в документа
- Форматът трябва да е прегледен, така че информацията да е достъпна с един поглед
- Оставяйте достатъчно пространство между изреченията и параграфите – една гъсто-изписана страница е много по-трудна за четене
- Използвайте универсален и професионален шрифт, като например Arial, Times New Roman, Calibri. Избягвайте нестандартни шрифтове, както и писането с твърде големи или малки букви
- Оставете достатъчно широки бели полета на страницата, не по-малки от 2см
- Синтезирайте информацията в кратки фрази, вместо в цели изречения или параграфи
- Опитайте се да използвайте думи и фрази, които са са били употребени в обявата за работа – ако „говорите езика” на работодателя, е много по-вероятно да привлечете внимание към кандидатурата си
- Съобразете формата на CV-то си с позицията, за която кандидатствате. Например, ако се интересувате от позиции във банки или финансови институции, е желателно да се придържате към по-изчистен формат на автобиографията. Но ако кандидатствате за маркетинг или рекламен отдел например, не се колебайте да демонстрирате креативността си чрез CV-то
- Не забравяйте да приложите мотивационно писмо. Ако работодателят е посочил мотивационното писмо като изискване към кандидатите, не го пренебрегвайте, тъй като именно то, в комбинация с добре написано CV, може да ви позволи да изпъкнете на фона на другите кандидати!
- Водете си списък с всички обяви, за които сте кандидатствали. Записвайте кога сте подали кандидатура и съхранявайте съответната версия на CV и попълнената апликационна форма (ако има такава)
- Постарайте се да приспособите CV-то си към изискванията за конкретната позиция – прави силно впечатление, когато кандидатът успешно изтъква силните си страни спрямо изискванията на работодателя
- Преди да изпратите автобиографията си, проверете внимателно за граматически, правописни и пунктуационни грешки
- Помолете ваш приятел да прегледа CV-то и да ви даде обратна връзка или потърсете съвет от специалист
Източник: http://bgcareersfair.com/
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)