Сега четете
Facebook в борба за пробив в Китай, създава инструмент за цензура

Facebook в борба за пробив в Китай, създава инструмент за цензура

Facebook-Spy-updatec_comНай-голямата в света социална мрежа Facebook Inc. има толкова силно желание да се върне в Китай, че е разработила софтуерен инструмент за цензура, който може да се ползва на географски принцип и който може да убеди властите в Китай да ѝ разрешат да се върне във втората по големина световна икономика след седемгодишна забрана, съобщава New York Times.

И докато това може да помогне на китайското правителство да свикне с  Facebook, завръщането на компанията в страната може да отнеме години, ако изобщо се случи, заради лицензионни ограничения и други нормативни актове, които са в полза на местните фирми. Китай блокира най-голямата социална мрежа в света през 2009 година, припомня Bloomberg.

Главният изпълнителен директор на мрежата Марк Зукърбърг посещава често Китай, но компанията все още е далече от назначаване на служители в офиса си в центъра на Пекин, който тя взе под наем през 2014 г., пояснява източник, запознат с въпроса. Компанията още не успява да получи лиценз за назначаване на служители там, въпреки че те ще продават реклами, показвани извън страната, а няма да работят над местна социална мрежа, казва лицето. Дейността по продажба на реклами за Китай в момента се извършва в Хонконг.

Според медията разработеният от Facebook софтуер пречи на постове да се появяват в списъка с новини на потребителите в определени райони. Технологията е разработена с одобрението и подкрепата на главния изпълнителен директор Зукърбърг, съобщава вестникът. Софтуерът не премахва самите постове, а ще позволи на трета страна да следи популярните постове и теми, които потребителите споделят в мрежата. Третата страна ще може да контролира дали те се показват в списъка с новини на потребителите. Самият  Зукърбърг е заявил според New York Times, че за  Facebook е по-добре да разреши разговорите в страната, дори да не са пълноценни разговори.

Вижте и

„Ние отдавна заявихме, че сме заинтересовани от Китай и отделяме време, за да разберем и да научим повече за страната“, пояснява говорител на Facebook пред Bloomberg. “Въпреки това ние не сме взели решение за влизане в Китай. Нашият фокус в момента е върху подпомагането на китайските предприятия и разработчици да се разширяват към нови пазари извън Китай с помощта на рекламната ни платформа“. Компанията отказва да коментира материала на New York Times или свързани с нейните недвижими имоти теми.

Facebook е наела пространство във финансовия център на Пекин през 2014 г., твърдят хора, запознати с въпроса. Името на фирмата не се появява в списъка на наемателите на офиси в момента.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре