Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Комисията за защита на потребителите стартира проверка на 1200 вида автомобилни гуми, предлагани в търговската мрежа. Акцията ще продължи до края на февруари, съобщи по БНТ председателят на контролния орган Димитър Маргаритов. КЗП е погнала и офертите във връзка с кампанията „Черен петък“. Миналата година са установени заблуждаващи практики, при които потребителите са привличани в търговски обекти с анонси за гръмки проценти намаление, които или не са точни, или са се отнасяли само за единични артикули.
Инспекторите са установили, че през тази година в рамките на кампанията „Черен петък“ се предлагат и друг тип услуги, като кредити и оферти от телекомуникациите. Тук трябва да се внимава, защото сключваните договори понякога са свързани с по-дългосрочно обвързване и биха могли сериозно да ощетят потребителите, ако информацията не е пълна и точна, предупреди Димитър Маргаритов.
Той напомни, че преди дни е санкциониран един от мобилните оператори. Негови служители зарибявали потребители да сключват договори извън търговски обект, без да им предоставят пълна информация за услугите, които ще получат срещу месечната такса. Отделно честа практика била търговците да хитруват, като обявяват, че когато стоката е намалена, няма право на рекламация или връщане в посочения от закона 14-дневен срок.
Ще се проверяват и офертите по повод на наближаващия студентски празник. Когато се предприеме организирано пътуване, особено с по-голяма продължителност или пък извън страната, трябва да се внимава договорът да бъде сключен с реален туроператор, за да може при проблеми да бъде потърсена отговорност, каза още шефът на КЗП.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)