Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Неофициално звено от служители на „Фейсбук“ ще анализира ролята на компанията в разпространяването на фалшиви новини в навечерието на президентските избори в САЩ, съобщава „Индипендънт“.
Миналата седмица Марк Зукърбърг, съосновател и главен изпълнителен директор на „Фейсбук“, омаловажи ролята на компанията в резултатите от изборите и каза, че е „доста налудничава идея“ да се мисли, че социалната мрежа може да окаже значимо влияние на гласуването чрез размножаването и препредаването на фалшиви новини. Неговото изявление дойде след поредица обвинения, че лъжливи твърдения, разпространявани във фейсбук, са помогнали на Доналд Тръмп да спечели изборите.
Но още вчера стана ясно, че вече се обсъждат на мерки срещу разпространението на невярна информация, като забраната на фалшиви новинарски сайтове да показват реклами. Независимо от публичните уверения на Зукърбърг, служители на компанията са имали необявени срещи, за да обсъдят как биха могли да се справят с проблема.
„Това не е налудничава идея. Налудничаво е да бъде отхвърлена, когато всички в компанията знаят, че в цялата предизборна кампания през нашата платформа течаха свободно фалшиви новини“, е заявил служител на „Фейсбук“ пред „Бъзфийд“.
От пресслужбата на компанията отказаха коментар по темата.
„Планираме да ограничим показването на реклами на страници, които съдържат погрешни сведения, посочват неправилно или прикриват информация за издателя или основната цел на уеб собствеността“, обяви говорител на „Гугъл“ пред агенцията.
Тази политика включва и фалшиви новинарски сайтове, потвърди говорител на компанията. Програмата на „Гугъл“ AdSense вече не може да бъде използвана от сайтове, които съдържат видеа и снимки с насилие, порнография и слово на омраза.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)